Jag använder Pinterest för lite allt möjligt. Samla bilder med inspirerande citat, samla recept från olika hemsidor, samla bilder på byggnader jag behöver minnas till skolarbetet, göra önskelistor med bilder/länkar till hemsidor, samla mönster till kläder, roliga bilder etc. Länkarna samlas på en bild som du "pinnar" på olika anslagstavlor och på så sätt sorterar dom.
Du kan även följa andra med liknande intressen och "re-pinna" saker till dina egna anslagstavlor :)
Pinterest är hur roligt som helst!

Är det någon som kan förklara för mig vad det är och hur det fungerar?

Jag använder det för tidsfördriv och inspiration. Har flera olika anslagstavlor som jag fäster olika saker på, en för sånt jag tycker är roligt, en för fotoinsperation, en för smarta knep vid köksinredning, en för Harry Potter, en för saker och tips när det gäller bebis/graviditet/barnrum, till exempel.

Jag använder det mycket till sömnadsmönster, roliga pyssliga saker till hemmet och samla inspiration för korsetter. Men även fina tatueringar, hästar och nått recept har också pinnats :p Mycket bra uppfinning tycker jag, att slippa spara fina bilder osv på datorn utan ha allt samlat på ett ställe.

Är det någon som kan förklara för mig vad det är och hur det fungerar?

Det är som en anslagstavla för hemsidor, kan man säga. Man kan "pinna" recept, mönster, bilder etc etc som man vill spara länken till.

Jag har tex en egen anslagstavla för trädgård, mat, bakning, virkning, sömnad, etc etc. Man sparar en bild på tavlan, och klickar man på den så kommer man till sidan den kommer ifrån.

Så kan man leta massor av inspiration bland alla andras pins.

Jag fullkomligt älskar Pinterest!

Det är som en anslagstavla för hemsidor, kan man säga. Man kan "pinna" recept, mönster, bilder etc etc som man vill spara länken till.

Jag har tex en egen anslagstavla för trädgård, mat, bakning, virkning, sömnad, etc etc. Man sparar en bild på tavlan, och klickar man på den så kommer man till sidan den kommer ifrån.

Så kan man leta massor av inspiration bland alla andras pins.

Jag fullkomligt älskar Pinterest!

Håller med! Är visserligen något av "periodare" men tycker det är jättebra! Förr rev jag ut inspirerande bilder ur tidningar och sparade i mappar för olika teman. Sedan övergick jag till att fota av smarta tips, snygga inredningsidéer o s v och spara i bilderna i mappar. Nu använder jag pinterest för att samla sådant istället! Lätt att spara, lätt att hitta och kräver inte manuell rensning på samma som plastmapparna gjorde.

Jag skaffade pinterest men det är ju så sjukt segt! Laddar i evigheter och blir aldrig klart. Upplever ni andra också det?

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·
IT & mobiler När man har haft 2 influensor på raken har man tillbringat en hel del tid i sängen. Jag har kommenterat en del youtubeklipp och fått...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka