Pivot tabeller i Excel

Madick

Trådstartare
Finns det nån vänlig själ därute som kan hjälpa mig tro. Jag har en tabell som jag gjort till Pivot. Helt suveränt! Men nu har jag lagt till mer data i tabellen och vill få in det också i pivoten, men hur i helsefyr gör jag det utan att göra om hela alltihop?

Sv: Pivot tabeller i Excel

I 2007 i alla fall går man in på Verktyg för Pivotabell-fliken|Alternativ sen Ändra datakälla. Har du tur räcker det med att klicka på Uppdatera.

Uppdatera räckte inte tyvärr. Ska kika i morgon, det är 2003 och på engelska så jag känner mig lite vilsen, inte samma som jag har här hemma.

Kommit på det! När man klickat på Pivot Wizard klickar man sen på BACK (sååå logiskt, not) och där väljer man spannet.

Kollade precis upp det på gamla datorn, skulle skriva det men hann inte! ;) Skönt att det löste sig i alla fall då.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
560
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 590
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka