pixbox...hjälp. problem!

bigganl

Trådstartare
Jag har fått problem med mina pixboxalbum. När jag ska titta på bilderna i albumen som har flera sidor så försvinner sidhänvisningen längst ner så fort jag går in i albumet. Det är bara första sidan som syns och jag kommer inte vidare till de andra sidorna. Hur 17 för jag tillbaka sidhänvisningen? Jag vill ju kunna se alla mina bilder. Jag har ingen aning om vad jag gjort, men säkert har jag kommit åt något. Jag gick in där idag och allt var som vanligt, men jag laddade upp några nya bilder och sen var det så här.:confused:
Vad gör jag? Någon som vet??

Sv: pixbox...hjälp. problem!

Kan ju kolla om det blir så för andra också. Låter i och för sig som att albumet inte hunnit uppdatera sig efter nyuppladdningen.

Nytt: Kollade lite och ser inget fel. Har du någon reklamblockering eller något sånt? Kanske att den blockeras eller så.

Senast ändrad:

Hrm... Är det bara för mig det blir så alltså? Det här var skumt. Får kolla idag igen.

Sådär var det för mig också senast jag var där.

Edit: Kollade nu och det funkar på mina egna album, men inte när jag kollade syrrans. Eller jo, om man maximerar fönstret. Annars syns det inte.

Senast ändrad:

Skulle du kunna ta en skärmdump av felet? Låter nästan som en bugg..
Pixbox supportavdelning har varit på semester, och resten av crew har iinte riktigt hunnit med att läsa och kolla igenom alla mail. Men det borde vara full rulle snart igen :)

Testa att beskriva felet här; Uppdaterat utseende på albumvisningssidan. eller skicka ett nytt mail.
Jag tror du får mer hjälp om du frågar på pixbox istället för här på buke.. ;)

mvh
Heidi
Moderator (på pixbox.. :p)

Tack!! :bow: för länken. Där var en annan som har skrivit om exakt samma problem så jag är inte ensam. Troligtvis har jag internet explorer 6.0 och det var tydligen den enda versionen som inte var klar för nyheterna än. Det kanske är så enkelt? Jag får väl vänta ett tag till bara då.

Troligtvis har jag internet explorer 6.0 och det var tydligen den enda versionen som inte var klar för nyheterna än. Det kanske är så enkelt? Jag får väl vänta ett tag till bara då.

Varför inte bara uppdatera webbläsaren?

Men den är inställd så att den ska hämta uppdateringar automatiskt. Det gör den också emellanåt. Räcker inte det?

Om du har Internet Explorer 6.0 har du nog väldigt långa uppdateringsintervaller :angel:. Version 7.0 kom redan 2006.

Nej jag vet inte om jag har det. Jag bara gissade eftersom det var den versionen som inte Pixbox funkade med än. Hur tar jag reda på vilken version jag har egentligen? Jag har letat med inte hittat det. Vart ska jag leta? (Jag är inte speciellt bra på datorer, jag vet)
Vet inte riktigt hur ofta den uppdaterar men tror den letar uppdateringar en gång i veckan. Det var rätt längesedan jag ställde in det så jag minns inte riktigt. Det händer ju titt som tätt att någonting uppdateras.

Jag höll på att skriva nått elakt men jag avstår.
Kolla bilden så ser du hur du ska klicka, då kommer rutan om IE upp.
OBS! Jag har gjort ett montage av bilderna så det kommer inte att se så ut hos dig.
:idea: På samma sätt hittar du versionnummer på nästan alla andra program också.

IEversion.jpg

Tack!! :bow: för länken. Där var en annan som har skrivit om exakt samma problem så jag är inte ensam. Troligtvis har jag internet explorer 6.0 och det var tydligen den enda versionen som inte var klar för nyheterna än. Det kanske är så enkelt? Jag får väl vänta ett tag till bara då.
ja då är det därför det blir samma bugg på jobbet, dock är jag ju bara kvar där en vecka till och där är datorsystemen strikt begränsade, man kan inte ens dubbelklicka på klockan för att få upp kalendern, det är sånt som "obehöriga" ej får pyssla med, så jag tror inte att jag kan uppdatera webbläsaren :p

Tack! Nu vet jag att jag har windows 6.0
Varför har jag det då när datorn ska uppdatera sig själv? Det fattar jag inte. Men det är å andra sidan rätt mycket jag inte fattar när det gäller datorer. Ska jag försöka uppdatera manuellt då? (och hur?)

Måste bara säga att idag fungerar Pixbox som det ska. Jag har sidhänvisningarna längst ner igen. Hoppas de stannar kvar. Men däremot har jag inte alla album framme. Ett av dem syns inte. Jag måste ändra inställningarna till antal bilder i albumen. Då tar den bort ett och visar det som saknades innan. Ska det vara så? (idiotförklara mig inte för att jag ställer korkade frågor):crazy:

Förmodligen fick du en förfrågan om att uppdater IE för runt två år sedan och klickade nej.

För att få hem IE 7 gör följande:
Starta Windows Update
Välj Anpassad Installation.
Sen får du leta under Programvara, tillvalsuppdatering, där borde Internet Explorer 7.0 finnas.

Det är vettigt att uppdatera även webläsaren till senaste version. Man kan slippa en hel del krångel. Många bankers hemsidor funkar inte med för gamla versioner.

Det kan dessutom vara bra att ha en alternativ webläsare, t.ex. Opera eller Mozilla Firefox. Det finns fler men dessa är de vanligaste efter IE och finns på svenska.

Tack! Även om pixbox fungerar nu så kan det ju vara läge att uppdatera. Säkert har det gått till som du beskrev.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 861
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 254
Senast: __sofia__
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
13 335
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka