Pizza med färska grönsaker

Bonita4

Trådstartare
Om man ska göra egen pizza med färska grönsaker och fetaost, lägger man på allting från början eller ska grönsakerna gräddas kortare tid än deg, skinka och tomatsås?

Sv: Pizza med färska grönsaker

Beror ju på vilka grönsaker du ska ha med det mesta lägger jag på direkt på degen. Som paprika, champinjoner, tomater, lök, oliver mm

Medans tex roccola och färska kryddor lägger jag på vid servering.
Personligen gillar jag tomaterna också "färska" och icke varma men det funkar inte för sonen :)

som Voff säger beror det helt på vilka grönsaker det är. Jag tycker tex blomkål är väldigt gott på pizza, finhackar den då och fräser halvmjuk i lite olja innan den åker på pizzan. Squash kan läggas på direkt, i tunna skivor, men blir lätt lite blaskig. Annat, som tex majs, rädisor morötter mm tycker jag inte passar på pizza öht. Men smaken är ju olika :)

Hade tomater, paprika, champinjoner, fetaost och ruccola och la på allt utom ruccolan direkt.

Det blev jättegott :D

Liknande trådar

Mat Vi äter alltid hemagjord Pizza på fredagar och har nu köpt en pizzaugn och vill göra den perfekta pizzan :) Nu vill jag ha era tips på... 2
Svar
38
· Visningar
1 794
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Jeps
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
433
Senast: Seaside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10