Bukefalos 28 år!

Plagg under klänning?

gul_zebra

Trådstartare
Hjälp! Jag har beställt en sjuuuukt fin klänning :love: Men jag har ingenting att ha under! Cykelbyxor i all ära men alltså, det är vinter :cautious:
Skulle gärna ha strumpbyxor, inte såna nylon utan tänk såna för barn fast, ja... Vuxenstorlek :p Men jag hittar fan inget sånt.
Caprileggings är ett alternativ men då vete sjutton vad jag ska ha på fötterna, en annan tanke är cykelbyxor och rejäla knästrumpor men jag lyckas inte hitta knästrumpor och tvivlar på att det skulle se speciellt bra ut :meh: Sista alternativet jag har nu är mina gamla vanliga svarta jeans, vilket beroende på hur klänningen sitter kan visa sig vara enda alternativet (tjock kropp ger korta överdelar). Vita typ jazzbyxor eller nåt har jag kollat efter också men hittar verkligen ingenting.

Klänningen ifråga ser ut såhär: https://www.bonprix.se/produkt/jerseyklaenning-moerkroed-927927/#image det är den röda jag beställt.

Och inte att förglömma, jag drar kring stl 54/56 beroende på plagg. Det är alltså inte aktuellt att kila in på typ Gina Tricot eller nåt.
Så, kära bukefalister - hur hade ni gjort? Skor är inte en issue kan nämnas, de åker av så fort vi kommer in.
 
Hjälp! Jag har beställt en sjuuuukt fin klänning :love: Men jag har ingenting att ha under! Cykelbyxor i all ära men alltså, det är vinter :cautious:
Skulle gärna ha strumpbyxor, inte såna nylon utan tänk såna för barn fast, ja... Vuxenstorlek :p Men jag hittar fan inget sånt.
Caprileggings är ett alternativ men då vete sjutton vad jag ska ha på fötterna, en annan tanke är cykelbyxor och rejäla knästrumpor men jag lyckas inte hitta knästrumpor och tvivlar på att det skulle se speciellt bra ut :meh: Sista alternativet jag har nu är mina gamla vanliga svarta jeans, vilket beroende på hur klänningen sitter kan visa sig vara enda alternativet (tjock kropp ger korta överdelar). Vita typ jazzbyxor eller nåt har jag kollat efter också men hittar verkligen ingenting.

Klänningen ifråga ser ut såhär: https://www.bonprix.se/produkt/jerseyklaenning-moerkroed-927927/#image det är den röda jag beställt.

Och inte att förglömma, jag drar kring stl 54/56 beroende på plagg. Det är alltså inte aktuellt att kila in på typ Gina Tricot eller nåt.
Så, kära bukefalister - hur hade ni gjort? Skor är inte en issue kan nämnas, de åker av så fort vi kommer in.
Jättefin klänning! Duktig du är som vågar beställa.
Själv kör jag med leggings, som strumpbyxor utan fötter.
 
Hjälp! Jag har beställt en sjuuuukt fin klänning :love: Men jag har ingenting att ha under! Cykelbyxor i all ära men alltså, det är vinter :cautious:
Skulle gärna ha strumpbyxor, inte såna nylon utan tänk såna för barn fast, ja... Vuxenstorlek :p Men jag hittar fan inget sånt.
Caprileggings är ett alternativ men då vete sjutton vad jag ska ha på fötterna, en annan tanke är cykelbyxor och rejäla knästrumpor men jag lyckas inte hitta knästrumpor och tvivlar på att det skulle se speciellt bra ut :meh: Sista alternativet jag har nu är mina gamla vanliga svarta jeans, vilket beroende på hur klänningen sitter kan visa sig vara enda alternativet (tjock kropp ger korta överdelar). Vita typ jazzbyxor eller nåt har jag kollat efter också men hittar verkligen ingenting.

Klänningen ifråga ser ut såhär: https://www.bonprix.se/produkt/jerseyklaenning-moerkroed-927927/#image det är den röda jag beställt.

Och inte att förglömma, jag drar kring stl 54/56 beroende på plagg. Det är alltså inte aktuellt att kila in på typ Gina Tricot eller nåt.
Så, kära bukefalister - hur hade ni gjort? Skor är inte en issue kan nämnas, de åker av så fort vi kommer in.


Söt klänning!
Jag hade haft antingen leggings eller ett par svarta vida byxor om strumpbyxor går bort. En underklänning kan dölja ev skarvar om du vill.
 
Fungerar inte hellånga leggings och ett par strumpor? I svart eller vitt? :)
Kan göra, känns så sjukt tråkigt bara :D

Jättefin klänning! Duktig du är som vågar beställa.
Själv kör jag med leggings, som strumpbyxor utan fötter.
Eller hur! Tänkte skita i't egentligen, har inte råd att köpa en klänning till jul såhär men kunde inte släppa den :love:
Jag kan inte köpa kläder i butik annat än i undantagsfall så beställa kläder är standard för min del. Skulle jag handla i butik så hade jag fått klä mig i typ tält och paljetter.

Har du kollat på lindex?
Yes, no luck tyvärr

Söt klänning!
Jag hade haft antingen leggings eller ett par svarta vida byxor om strumpbyxor går bort. En underklänning kan dölja ev skarvar om du vill.
Jeansen är svarta och vida så de funkar i det fallet. Skarvar döljer jag med valkar :up::D
 
Så, kära bukefalister - hur hade ni gjort? Skor är inte en issue kan nämnas, de åker av så fort vi kommer in.
Jag googlade för att kolla och hittade denna sidan. :D Ser mycket lovande ut.
https://www.storastrumpbyxor.se/?gclid=EAIaIQobChMIpJqio_qC2AIVWtwZCh1LlASFEAAYASAAEgJWdPD_BwE

Jag gillar dessa:
5a2d53843a5b9.jpeg
 
Hjälp! Jag har beställt en sjuuuukt fin klänning :love: Men jag har ingenting att ha under! Cykelbyxor i all ära men alltså, det är vinter :cautious:
Skulle gärna ha strumpbyxor, inte såna nylon utan tänk såna för barn fast, ja... Vuxenstorlek :p Men jag hittar fan inget sånt.
Caprileggings är ett alternativ men då vete sjutton vad jag ska ha på fötterna, en annan tanke är cykelbyxor och rejäla knästrumpor men jag lyckas inte hitta knästrumpor och tvivlar på att det skulle se speciellt bra ut :meh: Sista alternativet jag har nu är mina gamla vanliga svarta jeans, vilket beroende på hur klänningen sitter kan visa sig vara enda alternativet (tjock kropp ger korta överdelar). Vita typ jazzbyxor eller nåt har jag kollat efter också men hittar verkligen ingenting.

Klänningen ifråga ser ut såhär: https://www.bonprix.se/produkt/jerseyklaenning-moerkroed-927927/#image det är den röda jag beställt.

Och inte att förglömma, jag drar kring stl 54/56 beroende på plagg. Det är alltså inte aktuellt att kila in på typ Gina Tricot eller nåt.
Så, kära bukefalister - hur hade ni gjort? Skor är inte en issue kan nämnas, de åker av så fort vi kommer in.

Det funkar inte med såna heltäckande i 100 den och upp?
Eller stickade strumpbyxor?

Tycker det brukar finnas lite varstans och även i större strl.
 
Yes, no luck tyvärr

Jag ska in på stan i morgon och kan kolla efter tjockare strumpbyxor om du vill, de brukar ha rätt roliga färger och mönster här mellan varven i varierande tjocklek på materialet, så hojta till angående färg och vilken tjocklek som känns kunna passa så kan jag spana.
 
Hjälp! Jag har beställt en sjuuuukt fin klänning :love: Men jag har ingenting att ha under! Cykelbyxor i all ära men alltså, det är vinter :cautious:
Skulle gärna ha strumpbyxor, inte såna nylon utan tänk såna för barn fast, ja... Vuxenstorlek :p Men jag hittar fan inget sånt.
Caprileggings är ett alternativ men då vete sjutton vad jag ska ha på fötterna, en annan tanke är cykelbyxor och rejäla knästrumpor men jag lyckas inte hitta knästrumpor och tvivlar på att det skulle se speciellt bra ut :meh: Sista alternativet jag har nu är mina gamla vanliga svarta jeans, vilket beroende på hur klänningen sitter kan visa sig vara enda alternativet (tjock kropp ger korta överdelar). Vita typ jazzbyxor eller nåt har jag kollat efter också men hittar verkligen ingenting.

Klänningen ifråga ser ut såhär: https://www.bonprix.se/produkt/jerseyklaenning-moerkroed-927927/#image det är den röda jag beställt.

Och inte att förglömma, jag drar kring stl 54/56 beroende på plagg. Det är alltså inte aktuellt att kila in på typ Gina Tricot eller nåt.
Så, kära bukefalister - hur hade ni gjort? Skor är inte en issue kan nämnas, de åker av så fort vi kommer in.
 
Jättefin klänning och vilken härlig färg. Man blir glad av den. :) Jag gillar att ha klänning och har det ofta även till vardags. Nu på vintern har jag riktigt tjocka strumpbyxor till (från Lindex). Det finns fi flera olika färger och mönster, Jag brukar oftast köra på svarta med med typ flätor på. Till det passar både kängor och finare skor.
 
Kolla Zizzi, de har stickade strumpbyxor i din storlek. Evas underkläder har fina plus-size strumpbyxor. Jag har ett par stickade leggings som jag har under klänning, med matchande strumpor
 
Jag googlade för att kolla och hittade denna sidan. :D Ser mycket lovande ut.
https://www.storastrumpbyxor.se/?gclid=EAIaIQobChMIpJqio_qC2AIVWtwZCh1LlASFEAAYASAAEgJWdPD_BwE

Jag gillar dessa:
5a2d53843a5b9.jpeg
Yes fick den länken i pm också, ska kolla in noggrannare om klänningen visar sig passa att ha strumpbyxor till :)

Det funkar inte med såna heltäckande i 100 den och upp?
Eller stickade strumpbyxor?

Tycker det brukar finnas lite varstans och även i större strl.
Alltså jag vet inte ens vad 100 den betyder :o De enda strumpbyxor jag haft har varit när jag var barn och fick världens längsta fötter för att jag hatade eländet, så det är inte mitt område riktigt :p

Jag ska in på stan i morgon och kan kolla efter tjockare strumpbyxor om du vill, de brukar ha rätt roliga färger och mönster här mellan varven i varierande tjocklek på materialet, så hojta till angående färg och vilken tjocklek som känns kunna passa så kan jag spana.
Tack! Men det behövs inte, vi har typ samma butiker här som på annat håll (Lindex bla) så jag kan kika när jag ändå ska iväg i veckan :)

Jättefin klänning och vilken härlig färg. Man blir glad av den. :) Jag gillar att ha klänning och har det ofta även till vardags. Nu på vintern har jag riktigt tjocka strumpbyxor till (från Lindex). Det finns fi flera olika färger och mönster, Jag brukar oftast köra på svarta med med typ flätor på. Till det passar både kängor och finare skor.
Ja eller hur! Hoppas att den är lika fin irl :love:
Lyllos, en annan lärde sig i somras att klänningar är underbara och sörjer således årstiden nu :p

Kolla Zizzi, de har stickade strumpbyxor i din storlek. Evas underkläder har fina plus-size strumpbyxor. Jag har ett par stickade leggings som jag har under klänning, med matchande strumpor
Zizzi ska jag kolla bättre, Evas underkläder däremot har inget passande. Jag har dock snöat in på vitt vilket kanske är dumt, så får ta en till titt! Vore skitbra om jag kunde handla där, vill minnas att de har snabb frakt på flera varor :)
 
Strumpbyxor för barn... Menar du typ bomullsstrumpbyxor? Det finns för vuxna och är amazing! Jag hade kört svarta strumpbyxor, lite tjockare material är ju inte fel på vintern. Svarta med invävt mönster vore superfint till den klänningen! Lindex verkar ha några varianter i storlek 54.
 
Strumpbyxor för barn... Menar du typ bomullsstrumpbyxor? Det finns för vuxna och är amazing! Jag hade kört svarta strumpbyxor, lite tjockare material är ju inte fel på vintern. Svarta med invävt mönster vore superfint till den klänningen! Lindex verkar ha några varianter i storlek 54.
Det är förmodligen bomull jag menar ja.
Tror klänningen dyker upp imorrn så hoppas att den ska bli lagom med strumpbyxor till! :bump:
 
Jag tycker du ska kolla på leggings - skönast av allt (för oss något mindre skinny ;) ) är kompressionsleggings. Jag har köpt det nu och vill inte vara utan dom - svåra som sju svåra år att få på, men satas så sköna och jag mår .....bra i benen av dom. Jag köpte tre olika kulörer och hade köpt ännu fler om det funnits just då. Grå, svarta och lila
 
Jag brukar använda Tights 80 denier från Lindex, sjukt slitstarka och värmande trots att de är ganska tunna. Annars rekommenderar jag strumpbyxor i bambu från Bambuboden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp