Plastband till Pannband!!!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cheers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 011
Sv: Plastband till Pannband!!!!!

jag har lila rulle med plastband. brukar använda lila och vitt band då jag flätar en tur fläta i manen på travarna..

Var har du hittat det lila?
Hmmm...vid närmre eftertanke räcker det kanske med att man kollar in i en vanlig hobby-butik. :idea:

Måste köpa hem lite tejp/plastband nu! Samt några billiga pannband som man kan tejpa. :D

Jag tycker att dom bästa pannbanden att fläta på är dom som min skomakare gjort åt mej..
Han har tagit en platt bit i den längd och bredd jag vill ha, vikt in ändarna och nitat ihopdet..
I och med att han har nitat ihop dom är dom mycket billigare och mycket "plattare" att linda på...
Eftersom jag lindar så kan han använda bitar som är lite "skavda" då det inte syns...

Jag har gjort precis samma sak.
Köpt ett antal "pannband" av den lokala sadelmakaren.
Hon föreslog 2-2,5 cm bredd för en häftig effekt vid flätning (och jag lovar dig att det blev bra. Gjorde min första i julerött och julegrönt lagom till snön kommer . Matchar med rött schabrak. (är det vinter /jul så är det.) Min dotter har gjort ett i glitter???. Undrar om det kommer att klia på hästen på samma sätt som det gör på en själv när man har glitter i håret. :D

Framtiden får utvisa.

Cheers

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka