Plötsligt brast det..

Jag blev så glad när jag såg att det var en ny tråd om fälttävlan, men nu har jag läst originalinlägget flera gånger, och svaren i tråden två gånger. Jag förstår ändå inte vad det var som gör att en person inte har rätt att uttala sig. Men jag som inte tillhör fb-gruppen "långt söder om Skåne " vet ju inte heller hur debatten gick, eller vilka aspekter av säkerhet som diskuterades. Var det något av intresse för oss i Sverige? För i sådana fall kan du väl återge detta här, så kan vi också diskutera något intressant och relevant?
 
Jag blev så glad när jag såg att det var en ny tråd om fälttävlan, men nu har jag läst originalinlägget flera gånger, och svaren i tråden två gånger. Jag förstår ändå inte vad det var som gör att en person inte har rätt att uttala sig. Men jag som inte tillhör fb-gruppen "långt söder om Skåne " vet ju inte heller hur debatten gick, eller vilka aspekter av säkerhet som diskuterades. Var det något av intresse för oss i Sverige? För i sådana fall kan du väl återge detta här, så kan vi också diskutera något intressant och relevant?

Som jag fattar det handlar det om en person som hängt ut (namngett) och kritiserat andra personers sätt relaterat till säkerhet, men själv inte är ett uns bättre ur ett säkerhetsperspektiv.
 
Det är en extrem form av att inte kasta sten när man sitter i glashus.

Poängen är dock att det är befriande skönt med en tränare och ryttare som faktiskt står upp för säkerhetsaspekten i sporten. Kosta vad det kosta vill liksom.

Hon blev ju inte direkt utsedd till veckans tränare genom att påtala att ryttare x borde se sig själv i spegeln innan hon kastar andra under bussen. Samma sak här. Skjut budbäraren liksom..

Kollar man resultaten från Boekelo i helgen som gick blir man ju mörkrädd!!

Lång fyrstjärnig är näst högsta nivån i sporten och resultaten var i en hel del fall så pinsamma att det inte finns några ord för att beskriva det.

I några fall kommer de som med nöd och näppe fick ihop sitt kval dvs MER i helgen som gick få för sig att de är redo för Badminton å 5* Luhmühlen när våren kommer.. 🤐
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 988
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 636
Träning Jag har ridit länge, är snart 30 och ridit av och till sen barnsben. Haft flera egna hästar men det är snart tio år sen. Sen ett par år...
Svar
11
· Visningar
2 067
Senast: stjarnfrugt
·
G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över...
2
Svar
21
· Visningar
2 290
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp