LillaMusse

Trådstartare
Hej!
Jag ska ha prov på svenska stormaktstiden, frihetstiden och 1800 talet, och håller på att skriva en text att plugga in, men vad är riktigt viktigt att inte glömma? Skriv gärna lite olika fakta och lite tips på frågor som kan komma:) om ni undrar så går jag i sexan och vill få A eller B på provet:sneaky:
Hoppas på lite bra fakta:)
 
Sv: Pluggtips

Mitt tips är att läsa mycket, skriva mycket, plugga, plugga, plugga och sen hoppas på det bästa :up:

Ingen kan göra jobbet åt dig och det är omöjligt att veta vad för frågor som kan komma på ditt prov.
 
Sv: Pluggtips

Mitt tips är att lyssna på podcasten Den Blå Hästen, de pratar om historia och gubben där är jätteduktig! Jag har lärt mig jättemycket nytt därifrån. Kolla in de avsnitten som handlar om sverige då. =) Lycka till!
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
464
Senast: MiaMia
·
Kultur Kära buke, har ni några tips på bra HBTQ+ böcker? Främst fakta (men ge gärna skönlitteratur tips också om ni har något). Historia...
Svar
12
· Visningar
879
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 610
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 579
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp