LillaMusse

Trådstartare
Hej!
Jag ska ha prov på svenska stormaktstiden, frihetstiden och 1800 talet, och håller på att skriva en text att plugga in, men vad är riktigt viktigt att inte glömma? Skriv gärna lite olika fakta och lite tips på frågor som kan komma:) om ni undrar så går jag i sexan och vill få A eller B på provet:sneaky:
Hoppas på lite bra fakta:)

Sv: Pluggtips

Mitt tips är att läsa mycket, skriva mycket, plugga, plugga, plugga och sen hoppas på det bästa :up:

Ingen kan göra jobbet åt dig och det är omöjligt att veta vad för frågor som kan komma på ditt prov.

Sv: Pluggtips

Mitt tips är att lyssna på podcasten Den Blå Hästen, de pratar om historia och gubben där är jätteduktig! Jag har lärt mig jättemycket nytt därifrån. Kolla in de avsnitten som handlar om sverige då. =) Lycka till!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 238
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 526
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka