• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Merrimon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 014
M

Merrimon

Träffade i går en släkting till mina barn, som tävlat på islandshäst och tydligen vunnit. Vet dock inte vad han tävlade i, men han hade fått 5,7 poäng.

Vad kan det vara för gren? Hur stäcker sig poängen??

Nån som kan lära mig lite mer, så jag hänger med i snacket bättre nästa gång;)

Sv: Poäng??

Skalan går mellan 1 och 10, 5 är godkänt men inte helt lätt att uppnå och 5,7 är klart över godkännt för de flesta hobbyryttare.

På en islandshäst tävling har man oftast tre eller fem domare. Man får poäng för varje moment och sedan räknas snittet ut. Har man fem domare räknas den bästa och sämsta poängen bort.

Det finns en liten pdf om att tävla under www.icelandichorse.se
Gå till PR och där under rubriken "tips & material" ligger den.

Är f ö Silverkedjans bilder som är med :)

Om du vill veta vilken gren han tävlade i kan du söka lite på hans namn på internet för de flesta resultatlistor läggs ut.

Beror lite på vilken gren han tävlade i om man ska säga riktigt hur bra poängen är (relativt sett)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 093
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 545
Senast: Tiger tok
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka