gul_zebra

Trådstartare
Podcast! Alltså jag har inte ens fattat vad det är innan, har hört det nämnas men liksom inte orkat bry mig. Men, det verkar ju som att det finns en del bra så jag tänkte ge det en chans istället för att sitta här och vara stenålders.

Så - jag efterlyser bra poddar. Gärna på områdena kroppspositivism, samhällsfrågor överlag (inte direkt partipolitik men typ... Normer, feminism, sexualpolitik, samhällsproblem, sånt) och humorpoddar överlag är nog inte fel heller. I radio tenderar jag att gilla bland annat granskningar av olika slag och jag är typ kär i Ligga med P3. I stort sett all humor går hem, men jag brukar falla lite extra för satir och samhällskritisk sådan. Magnus Betnér, Soran Ismail, Tiffany och Bianca Kronlöf, det stuket. Eller de stuken kanske :p

Så ja, vad rekommenderar ni? Shoot!
 
Jag har bara lyssnat på ett avsnitt av Penntricket med Lady Dahmer och Cissi Wallin än så länge, men jag gillade verkligen vad jag hörde.

Karin (som i Karins Konstgrepp) & Sara podcastar inte längre, men arkivet lär gå att hitta och är väl värt en genomlyssning.

P3 Dokumentär gör grymt intressanta djupdykningar i viktiga händelser - brott, olyckor, skandaler och annat spännande.

I övrigt lyssnar jag mest på podcasts om stickning och true crime, kanske inte så intressant om man inte är nördig på just de områdena. :D
 
Jag gillar p3 dokumentär samt verkligheten i p3. Den sistnämnda kan ibland vara ganska inspirerande, tex svensken som reste till spanien och startade upp ett nytt liv där, eller personen som cyklade jorden runt, varvat med väldigt allvarliga och tunga berättelser, tex "Petters morfar var pedofil" .
 
Senast ändrad:
Tack för tipsen! Har precis suttit och lagt till 19 poddar, fanns visst mycket intressant. Här är Penntricket i full gång nu :D
 
Mia Skäringer och Anna Mannheimer har just satt igång en podd - den är helt underbar! Annars lyssnar jag på en ganska bred repertoar. Ibland slutar jag med någon ett tag om jag tröttnar (som just nu med Fredagspodden) men återkommer ofta :)

För satir och sådant rekommenderar jag Lilla Drevet, Kalle Lunds fredagsprogram som jag inte för mitt liv kan komma på vad det heter men sök på Kalle Lund så hittar du, och till viss del Fredag i P4 - det är mest imitationer men väldigt bra sådana och ofta sätter de huvudet på spiken :)
 
Podcast! Alltså jag har inte ens fattat vad det är innan, har hört det nämnas men liksom inte orkat bry mig. Men, det verkar ju som att det finns en del bra så jag tänkte ge det en chans istället för att sitta här och vara stenålders.

Så - jag efterlyser bra poddar. Gärna på områdena kroppspositivism, samhällsfrågor överlag (inte direkt partipolitik men typ... Normer, feminism, sexualpolitik, samhällsproblem, sånt) och humorpoddar överlag är nog inte fel heller. I radio tenderar jag att gilla bland annat granskningar av olika slag och jag är typ kär i Ligga med P3. I stort sett all humor går hem, men jag brukar falla lite extra för satir och samhällskritisk sådan. Magnus Betnér, Soran Ismail, Tiffany och Bianca Kronlöf, det stuket. Eller de stuken kanske :p

Så ja, vad rekommenderar ni? Shoot!
Jag lyssnar på Skäringer och Mannheimer, Ronden, Penntricket och P3 dokumentär. Värvet när det är bra människor med också.
 
Hur man vet att bukefalister kan vara rätt jävla smarta - man får tips om poddar man redan hunnit lägga till. Då vet man att ni fattar precis vad jag menade att jag gillar, helt klart! :D
Tack för alla tips! Har massor att lyssna på nu, ska försöka förstå mig på appens sorteringsfunktion så jag får liiiite bättre struktur nu när det blivit en hög... :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp