Bukefalos 28 år!

Pojke eller flicka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fillifjonkan

Trådstartare
Jag är gravid i v 26 med mitt andra barn. Nu har tankarna börjat snurra ang om vilket kön bebisen är. Iof så tror jag inte på detta med att man kan kolla hjärtljuden för att veta vilket kön det är men jag vill ändå höra. Min dotter låg i samma v på ca 150 slag/min och igår hos MVC låg hjärtljuden på ca 136 slag/min. Är då detta en pojke eller? Magformen är dock densamma som förra graviditeten.
Har detta med hjärtljuden stämt för er eller?
 
Sv: Pojke eller flicka

Nu får jag kanske inte svara - för jag har ju bara en.... :D Men dottern hade hjärtljud 140-150, denna krabat har haft under 140 - så jag undrar som du - är det en kille nu? Men jag vet sååå många som detta inte stämt på och jag vet sååå många som burit olika magar - men fått samma kön, och burit lika - men fått olika kön....

Det enda sättet är väl ett fostervattensprov, för även på ultraljud kan dom ju se fel....

Jag är i v 28 och jättenyfiken på vad jag har i magen.... Vi ska på ett extra ultraljud i v 30 och jag är sugen på att fråga.... Men har jag väntat i 30 veckor känns det som att jag kan vänta i 10 till! Det är väl lite av hela "grejen" också - att se vad det blir och när det blir....
 
Sv: Pojke eller flicka

Nu minns jag inte vem som hade vilka hjärtljud, men den ena av mina hade "lågt" och den andra "högt. Båda flickor... :love:
Dessutom var båda de graviditeterna väldigt olika på alla sätt man kan tänka sig (möjligen magformen undantagen - båda gångerna har det ansetts vara pojkmage :p), så jag trodde nog att det skulle bli en pojke andra gången - men ack vad fel jag hade.. :D
Nu i tredje graviditeten liknar det MER den första, men ändå olikt. SÅ vi får väl se vem som kikar ut den här gången...
 
Sv: Pojke eller flicka

Jag har två flickor och en pojke. Pojken hade igenomsnitt lägre hjärtljud än flickorna men min första dotter hade högre hjärtljud än andra flickans.
Med flickorna har jag dock varit varm. Medans jag frös med pojken.
Den bruna randen på magen gick över naveln med flickorna men under naveln med pojken.
Håller med dig om att man är sugen på att veta könet. Efter fostervattenprovet kunde jag gå in på internet och knappa in en kod för att se könet men jag kunde hålla mig och det är jag glad över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 658
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 157
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 011
Senast: Snurrfian
·
Äldre Hej, Jag behöver alla råd och tips jag kan få angående ett försäkringsärende efter en bilolycka. 2012-12-15 var jag med i en bilolycka...
Svar
5
· Visningar
987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp