Polisen avrättade hästar - framför vittnen

Två hästar på rymmen sköts i huvudet mitt framför ögonen på chockade åskådare. Det hände i en park i England 4 mars, på order av polisen.
Orsak: Polisen visste inte hur de skulle fånga hästarna och de sades vara "en fara" för allmänheten, rapporterar Daily Mail. ...

Källa / Läs mer:
http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=74745
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Polisen avrättade hästar - framför vittnen

"där dubblemordet på de två hästarna inträffade"... :meh:
 
Sv: Polisen avrättade hästar - framför vittnen

Men seriöst! :banghead:

Btw, polisen måste väl ändå ha kunnat ringa efter ridande-polis-avdelningen eller något för att få dit någon hästvan?
 
Sv: Polisen avrättade hästar - framför vittnen

Vad har de för skjutglada poliser där egentligen? Vansinnesdåd :mad:

Nu vet jag inte riktigt hur det är i England men här på landet där jag bor så hjälper man till att fånga in lösa djur oavsett om det är hundar, får, kor eller hästar. Flertalet gånger har jag och många andra hjälpt till med alla möjliga djur allt från skenade travhästar med tomma sulkys till små vilsna hundvalpar. Och man börjar aldrig jaga lösa djur det är dömt att misslyckas antingen lockar man på dom eller hjälps åt att spärra av vägen så man kan fålla in dom tills de lugnar sig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "The Old Grey Mare" i Kilburn ska målas om. Till det krävs hundratals liter färg, rapporterar Daily Mail. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En misstänkt har förhörts angående den plågsamma döden för två hästar i en skog i Minnesota, USA. En av dem hade bundits fast i träd och...
Svar
1
· Visningar
989
  • Artikel
Hästnyheter De oidentifierade, misstänkta ponnymördarna slet loss tagel från ponnyns man och svans. Sedan fick de ner ponnyn i en kanal där den...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisen rapporterar om att lösa hästar ska ha sprungit lösa på E4 i Anumark nordöst om Umeå vid lunchtid. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp