Polisen misstänker: Hästen på Alnö dog av sjukdom – angreps av rovdjur

Nu har polisen fått den preliminära obduktionsresultaten för den häst som tidigare misstänkts blivit skadad av en människa. Nu tros hästen dött av ett sjukdomstillstånd och att skadorna därefter orsakats av något rovdjur.
 
Det är väldigt ovanligt att såna här fall visar sig vara orsakade av människor när allt är sagt och gjort. Sägs även av Erika Karlstam, patolog på SVA dit ponnyn är skickad för ytterligare obduktion.

Varför många ändå direkt drar slutsatsen att skador/dödsfall i hage = människa inblandad kan man ju fundera på..

Googlar man lite så framkommer det att ponnyn är 20 år och har varit hos ägaren ca 1 månad.
Även yngre till synes friska hästar kan dö knall, så varför inte en 20-årig ponny?

Jag skulle bli ytterst förvånad om det visar sig vara en (muskelgigant)människa som alltså lyckats hålla fast ponnyn samtidigt som personen då hackar lös med kniv/annat vasst föremål på hästen och ffa juver/könsdelar (som fåglar först ger dig på) utan att den ens gett ett ljud ifrån sig.
 
Mest anmärkningsvärda är väl att det är ett preliminärt utlåtande av personer som gör detta som jobb. Det vill säga de är tämligen säkra att det är ett rovdjur.

Trots det är människor med andra yrken, som inte gör detta till vardags, HELT säkra på att det INTE är det. De har ju med största sannolikhet fel.
 
Jag har under mina år hittat massa tappade grimmor i hagarna som ser skurna ut med kniv. Min åsikt är att det är räv och/eller bäver som bitit på dom.
 
Mest anmärkningsvärda är väl att det är ett preliminärt utlåtande av personer som gör detta som jobb. Det vill säga de är tämligen säkra att det är ett rovdjur.

Trots det är människor med andra yrken, som inte gör detta till vardags, HELT säkra på att det INTE är det. De har ju med största sannolikhet fel.

Jag tycker det känns märkligt att man hellre verkar vilja tro att en människa dödat en ponny än att det skett av naturliga skäl, Jag har svårt att tro att polisen och veterinären är del av en gigantisk cover-up, men det verkar en hel del tro
 
Jag tycker det känns märkligt att man hellre verkar vilja tro att en människa dödat en ponny än att det skett av naturliga skäl, Jag har svårt att tro att polisen och veterinären är del av en gigantisk cover-up, men det verkar en hel del tro
Det märkliga är väl att polisen går ut i media och är tvärsäkra att djuren dödats av människor innan det hunnit undersökas. Att be om iakttagelser är en hel annan sak.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För en vecka sedan hittades en död häst med vad som beskrevs som stickskador på kroppen i en hage på Alnö utanför Sundsvall. Polis och...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst hittades på måndagen död i en hage på en gård utanför Jönköping. Veterinär och polis kallades till platsen, då hästen hade...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst har dött av sina skador, en annan har fått skärsår av oklar anledning. Polisen i Bohuslän utreder just nu om det finns något...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp