Polyper i bihålor

Fibusen

Trådstartare
Var in på magnetröntgen för flera år sen då jag fick sån plötslig huvudvärk+yrsel. Visade sig sen vara kombinerad migrän och kristallsjukan. Däremot så upptäcktes det att jag hade massa polyper i bihålorna.

Jag har efter varje förkylning åkt på bihåleinflammation, dom senaste gångerna har jag dock kunnat mildra det med kortisonspray, men jag får ju värk så det känns som hela tandraden ska trilla ut, jag snyter och snyter men det är tvärstopp, tills den dagen då det släpper. Vill inte ens försöka förklara vad och i vilka mängder det kommer i då. :yuck:

Hur som helst, i natt vaknade jag av ett hemskt tryck i ena bihålan, spände ner i hela käken igen, lyckades somna om och sen i morse när jag klev upp så var trycket värre än någonsin och det kändes som en golfboll var på väg ut mellan ögat och näsan, testade att snyta mig, sen knäppte det till och jag var helt säker på att jag började blöda näsblod så kastade mig över handfatet, då rann det enbart klar, lite mot det gula hållet (tänk ljus sårvätska?) tunn vätska, och det RANN verkligen, som forsande näsblod. Allt eftersom det rann ut så försvann den där ”bollkänslan” och trycket, och lika snabbt som det kom så tog det slut igen.

Är polyper vätskefyllda? Tänkte om det kan ha varit nån sån som har gått sönder? Något annat? Har någon varit med om liknande?

Väldigt väldigt skönt att bli av med det iallafall! :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp