Pommes i airfryer

MidnightSoul

Trådstartare
Har införskaffat mig en airfryer och undrar nu hur lngre nu brukar köra pommes i den. Vissa kommentarer säger att pommesen behöver köras längre än rekommendationen.
Hur länge kör ni, något annat jag ska tänka på? Ska bara köra en portion pommes hemmagjorda om det spelar någon roll.

Har införskaffat mig en airfryer och undrar nu hur lngre nu brukar köra pommes i den. Vissa kommentarer säger att pommesen behöver köras längre än rekommendationen.
Hur länge kör ni, något annat jag ska tänka på? Ska bara köra en portion pommes hemmagjorda om det spelar någon roll.
Det varierar lite - fördelen är att det är rätt lätt att kolla om de är klara. 20-30 min är ett rätt normalt tidsspann. Hemmagjorda blancherar vi hastigt innan - vi gör en rejäl mängd, blancherar och fryser sen. Då är det bara att slänga i dem frysta. Naturligtvis går det att köra dem direkt också.

Det varierar lite - fördelen är att det är rätt lätt att kolla om de är klara. 20-30 min är ett rätt normalt tidsspann. Hemmagjorda blancherar vi hastigt innan - vi gör en rejäl mängd, blancherar och fryser sen. Då är det bara att slänga i dem frysta. Naturligtvis går det att köra dem direkt också.
Blanchera?
Kommer bara göra små mängder pågrundav liten frys tyvärr.

enligt de recept som följde med min ska pommesen blötläggas ca 30min innan man lägger dem i airfryern. Airfryern ska oxå gå tom 3-5min innan man lägger ner dem. Beroende på kvantitet brukar jag köra 20-30 minuter och skaka om dem en gång under tiden

Hm fiskpinnar i brödrosten, undra om det blir gott.
skäms å säga det, men när jag bodde i studentkorridor i forntiden så hände det att jag körde fiskpinnarna i brödrosten :o

Funkade helt ok, men man fick bevaka brödrosten för den åkte inte upp automatiskt.... hmm, jag var nog inte så noga med hur det smakade på den tiden.....

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
753
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: Derivata
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 222
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår