Ponny-fritids??

B

**BORTTAGEN**

Hej, undrar om någon driver eller känner någon som driver eller har barn på ett ponny-fritids? Hur tycker ni att det fungerar? Hur drivs det?
Funderar på att starta ett sådant för barn mellan 6-12 år med shettlands ponnyer. Efter skolan aktiviteter och lov aktiviteter.
Bra eller dålig ide? :idea:
Känner mig trött på jobbet och skulle vilja prova något nytt. Kom gärna med ideér.
 
Skulle tycka det vore kul om jag själv vore liten och som förälder skulle jag gladeligen skicka dit min dotter om hon ville. Det finns utanför Malmö men inget i själva staden så jag har ingen erfarenhet. Vet att det stod om ett i Uddevalla i Ridsport Special för ett antal nummer sedan.
 
Idén är väl bra om du har någon slags pedagogisk utbildning. Dock tror jag att det är svårt att få ekonomisk vinning i privat fritidsverksamhet, ersättningen per barn från kommunen är inte speciellt stor och eftersom maxtaxan finns så finns det ju ett "tak" på avgiften för varje barn.

Jag tror dessutom att du måste ha tillstånd från kommunen för att få starta upp en sådan verksamhet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 952
Senast: ylvalill
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 206
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 558
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp