Ponny-fritids??

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 110
B

**BORTTAGEN**

Hej, undrar om någon driver eller känner någon som driver eller har barn på ett ponny-fritids? Hur tycker ni att det fungerar? Hur drivs det?
Funderar på att starta ett sådant för barn mellan 6-12 år med shettlands ponnyer. Efter skolan aktiviteter och lov aktiviteter.
Bra eller dålig ide? :idea:
Känner mig trött på jobbet och skulle vilja prova något nytt. Kom gärna med ideér.

Skulle tycka det vore kul om jag själv vore liten och som förälder skulle jag gladeligen skicka dit min dotter om hon ville. Det finns utanför Malmö men inget i själva staden så jag har ingen erfarenhet. Vet att det stod om ett i Uddevalla i Ridsport Special för ett antal nummer sedan.

Idén är väl bra om du har någon slags pedagogisk utbildning. Dock tror jag att det är svårt att få ekonomisk vinning i privat fritidsverksamhet, ersättningen per barn från kommunen är inte speciellt stor och eftersom maxtaxan finns så finns det ju ett "tak" på avgiften för varje barn.

Jag tror dessutom att du måste ha tillstånd från kommunen för att få starta upp en sådan verksamhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 514
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka