• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 205
Sv: posten!!

Det finns också en anledning till att brev kan bli försenade några dagar eller så, de kan helt enkelt ha fastnat på insidan i brevlådan, och att postisen som tömmer lådan inte sett det, eller att det inte lossnat på några dagar. Sedan en dag kanske det är mycket mer post i lådan och så glider brevet ner och hamnar i systemet.
Jag brukar alltid kolla inuti lådorna, men det är lätt hänt att det sitter nåt brev lite dumt till som man inte ser/känner när man kikar efter.
Sedan kan det ju helt enkelt bli fel ändå.

Ne, men man kan följa paketen via kollinumret, som även står på kvittona avsändaren har.
Då kan man se hur långt de har hunnit i alla fall, och börja leta där. Om de nu är postade, vill säga...

Du tror inte att brevbäraren kan ha lagt sakerna utanför dörren (och att någon har tagit dom där?) Det har de gjort till mig i flera fall, lagt dom utanför dörren alltså. Har kommit hem och haft paket/brev liggande där. Vem som helst har kunnat ta dom när de har gått förbi. Turligt nog har jag inte blivit av med något. Ännu. :crazy:

Som POSTANSTÄLLD (inga påhopp nu, tack!) så måste jag påpeka att Posten hanterar en stor mängd brev och paket varje dygn. Det mesta kommer fram, men en hel del blir kvar av olika orsaker, t.ex. för lite porto, för otydlig adress, fel adress, sorteringsmaskiner som går sönder, lastbilar med post i diket, dimma för flyget osv...

Det är JÄTTETRÅKIGT när saker försvinner eller blir rejält försenade. Händer detta så är det bara att klaga till Posten - då kan de åtärda problem - spåra störningar etc. Skickar man värdefulla saker är det bäst att se till att man skickar det som paket, så att man får ett kollinummer, då är det lättare att spåra.

Till er här: var inte dumsnåla, se till att portot är betalt (jag vet, dyyrt!), skriv tydlig adress och skicka med pf/mottagningsbevis, så vet ni att grejerna kommer fram!

Till mizz_perfect: om paketen du väntar på är från samma person verkar det som om den personen kanske inte är helt seriös...

När jag har sålt grejer via nätet lämnar jag alltid mitt hemtele. Jag finns på Eniro, så då kan köparen kolla upp mig. Jag köper inte så mycket, men gör jag det skulle jag ALLTID kräva ett telefonnummer som jag kan ringa (och provringa också).

Eftersom jag bor in the middle av nowhere så har jag under många år köpt och sålt saker via nätet/postorder. Både privatpersoner och företag, brev och paket etc.

ETT (av kanske 300) kom på avvägar. posten hade helt enkelt tappat kollen på det. Via kollinumret kunde man se det ända tills det ankom Stockholm, sen skulle det vidare upp till Gävle. Men där försvann det ur systemet, och fanns inte i Stockholm. Efter många och långa samtal till posten och de letade som besatta så dök paketet upp i ÅRJÄNG. Ingen fattar vad fasiken det gjorde dät. Men själva adresslappen hade slitits av i någon maskin/hantering. Så paketet hade etikerats som 'okänt' och skulle till nån uppsamlingsplats. Dock inte Årjäng.

Så vad som hände är ett mysterium, men posten ringde mig efter 3 veckor och undrade vad det egentligen var i paketet, kunde det vara ett grönt hästtäcke? Isf hade de hittat det ;) (De hade öppnat det för att få en susning om vem det var skickat från eller vem det skulle till när lappen ramlat av).

I övrigt har det alltid fungerat, även om det ibland blivit någon dag försenat.

Jobbar på posten jag...

Kan ju säga att det finns tyvärr oärliga människor på posten som på ALLA arbetsplatser och att det troligen skiljer sig från post till post om hur ordningen är. PÅ mitt ställe gör alla alltid sitt bästa för att kunderna ska bli nöjda! Det är ju ingen som med mening vill reta sina kunder får då förlorar vi ju dom, det hoppas jag de flesta förstår! Om ni bara visste vilket jobb posten gör varje dag för att alla ska få sina saker i tid säger jag bara!

96 % av allt som skickad i Sverige kommer fram, det tycker jag ändå är ett ganska så gott betyg!

*svarar till alla*

Jag kan ju iofs inte säga till 100% att jag vet att sakerna är skickade. De tre paketen är från olika personer.

paket nummer ett. den tjejen har jag både sålt och köpt massor av saker av tidigare. trevlig och jag "litar" på henne. hon har tilloch med sagt att jag ska få ersättning. postat för ca 2 veckor sedan

paket nr. 2
reklamationsvara. har aldrig haft affärer tidigare men verkade okej när jag pratade med henne i telefonen. denna är väl den man kan fundera på att hon blåst mig av dom isåfall

paket nr 3
en tjej med stooort stuteri. välkänd!! tror faktiskt inte att denna person skulle blåsa mig. vore dåligt rykte för hennes stuteri bla.

jag har aldrig haft problem med posten tidigare. trots att säljare struntat i att sätta på porto som jag betalat för så har paketen kommit. iofs har jag fått lösa ut dem men de har iallafall kommit fram. jag bor på landet så posten brukar alltid lägga paketen på verandan om något inte får plats i lådan. ärliga grannar dessutom!!

det är väl bara att vänta antar jag. man har åtminstånde lärt sig något av detta. :cry: men det är ju tyvärr mycket pengar som jag gått back på och varor jag ville ha av dem jag köpt:mad:

Då är det ju bara att fortsätta "tjata" på posten och hoppas att de hittar dina saker. Som Alexandra skrev - det kan ju tänkas att de har hamnat på rejäla villovägar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 373
Senast: AnneB
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 863
Senast: Derivata
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 162
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?