Praktik utomlands för Hippologen

S

sjöharen

Antar än så länge att jag ska gå hippologen, men behöver ju då en praktik. Har alltid tänkt åka utomlands i ett halvår eller så och jobba med hästar, och tänkte att jag då kan slå ihop det. Frågan är nu om det är nån som vet var man kan få reda på vad det finns för stall runt om i världen godkända av SvRF som man kan praktisera på... nån är som vet det..? Gärna internet sajt!
 
Tror inte SvRF har några godkända praktikvärdar utomlands.
Men det behöver ju inte vara en godkänd värd för att du ska få praktisera där, du behöver ju bara göra det lite längre...
 
En del gokända praktikvärdar är ju tävlingsstall, så kolla med sveska ryttare bosatta utomlands
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 100
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 053
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 075
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp