Bukefalos 28 år!

Present till kollega

Flixon

Trådstartare
Jag har i ca 2 månaders tid fått skjuts med en kollega till och från jobbet. Han har inte velat ha något betalt, då han "kör ändå". På måndag är det sista dagen vi jobbar tillsammans, så jag vill gärna ge honom något litet för att visa min tacksamhet. Jag har dock ingen aning om vad som skulle vara lämpligt att ge?! Hans enda intresse är festivaler och hårdrock, men det känns väldigt svårt att komma på någon present på det temat... Så jag vänder mig därför till Bukeoraklet. Hjälp!
 
Jag har i ca 2 månaders tid fått skjuts med en kollega till och från jobbet. Han har inte velat ha något betalt, då han "kör ändå". På måndag är det sista dagen vi jobbar tillsammans, så jag vill gärna ge honom något litet för att visa min tacksamhet. Jag har dock ingen aning om vad som skulle vara lämpligt att ge?! Hans enda intresse är festivaler och hårdrock, men det känns väldigt svårt att komma på någon present på det temat... Så jag vänder mig därför till Bukeoraklet. Hjälp!

Presentkort på typ ticnet?
 
Bra idé, men jag känner att jag inte vill ge något som är likställt med kontanter. Det känns lite fel att ge en kollega, dessutom har han varit min instruktör under den tiden jag varit på den gruppen.
 
Vad gillar han att äta och dricka? Du kanske kan sätta ihop en liten fin "presentkorg" med någon rolig öl/vin samt lite tilltugg? Annars om det är kaffe som gäller, t.ex., så går det ju jättebra att göra något på det temat också.
 
När jag ska ge något till folk jag inte känner superbra, som du säger, för att uttrycka tacksamhet, brukar jag köpa presentkorgar. Jag gillar ost, de flesta gillar ost, så det brukar bli lite lyxiga ostar i en fin låda. Man får ganska mycket i en ostbutik eller finare charkbutik för typ 3-400. Dessutom har de ju lådor och allt, så det är enkelt :)
 
Om han åker bil varje dag så kan det ju vara kul med något som knyter an till bilturen.

Ett kit bestående av (någon eller flera):
Bilsolglasögon (kanske av pilotbrillor modell)
En dricktermos
En sån där plastpryl man kan sätta parkerinslappen i
En cd-bok
Ett par bra headset till mobilen
Ett paket bil wipes

Du kan ju anpassa lite beroende på vad han är för en biltyp. Gubbig=gubbkeps och fårskinnsfäll
Sportig=bilhandskar
Yngre kille=cool pryl att hänga i backspegeln
Raggare=50-tals hula-hula tjej att sätta på instrumentpanelen :confused:

Oavsett om du går på min linje, tar tips av någon av de övriga eller hittar på något helt annat så tror jag han blir jätteglad!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 888
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp