Bukefalos 28 år!

Presentkort H**ks

numma

Trådstartare
Jag köpte ett presentkort på H**ks igår och fick då inte stämpla i mitt bonuskort med motiveringen att det är den som löser in presentkortet som får stämplarna och då skulle det bli dubbelstämplat. Jag var tyvärr väldigt stressad och orkade inte diskutera med henne, då hon dessutom blev väldigt defensiv och långrandig då jag ifrågasatte att jag inte fick stämplarna.

Vad tror ni är det värt att ringa till kundservice på måndag eller är det så det fungerar med presentkort?
 
Sv: Presentkort H**ks

Eftersom att presentkortet är en gåva(?) så skall givetvis den som får det även få bonusen då det är han/hon som betalar med det! :meh:

Skulle du få gratis bonus för att du köper pengar någon annan kommer att betala med menar du? :banghead:
 
Sv: Presentkort H**ks

Presentkort är aldrig bonusgrundande, någonstans. Du har ju ännu inte köpt ngt, utan e.g bara "växlat in" en summa pengar.
 
Sv: Presentkort H**ks

Fast det är ju TS som faktiskt betalar, och som butiken tjänar pengar på. Som det är nu får motagaren gratis varor OCH gratis bonusstämplar så att säga.

Vet inte vad som är rätt, var bara en fundering.
 
Sv: Presentkort H**ks

Tack alla för era svar.
Jag tänker lite som Gaia i och med att det är jag som betalat borde jag fått stämplarna och inte den som "köper" saker med ett presentkort, men tydligen tänkte jag fel.
 
Senast ändrad:
Sv: Presentkort H**ks

Fast det är ju TS som faktiskt betalar, och som butiken tjänar pengar på. Som det är nu får motagaren gratis varor OCH gratis bonusstämplar så att säga.

Vet inte vad som är rätt, var bara en fundering.


Jo men nu är det en gåva och då skall ju den som får gåvan få alla fördelar så att säga.
Att ge ett presentkort är ju som att ge ex 1000kr i handen bara det att man bestämmer vart man måste handla.

DÄRFÖR ;)
 
Sv: Presentkort H**ks

På samma gång i och med att det är ett presentkort bestämmer jag ju att just precis den här affären/butikskedjan skall gynnas. Hade jag bara gett pengar i handen är det inte alls säkert att H**k hade fått några pengar alls, då det finns andra hästsportbutiker i närheten.

Delen med att det är en gåva och att det är den som får presenten som skall gynnas är för mig ett hållbart argument, men annars tänker jag som Gaia, där av trådstarten.
 
Sv: Presentkort H**ks

Fast det är ju TS som faktiskt betalar, och som butiken tjänar pengar på. Som det är nu får motagaren gratis varor OCH gratis bonusstämplar så att säga.

Vet inte vad som är rätt, var bara en fundering.

Nja, bokföringsmässigt sett så är det inte så. Ett presentkort räknas inte som försäljning (det är ett betalningsmedel) och kommer heller inte att räknas med på butikens dagsomsättning. När kunden sedan köper en vara så är det oväsentligt om man väljer att betala med kontanter, kort, presentkort, rekvisition osv. Tekniskt sett så sker köpet då man handlar en vara, oavsett hur man väljer att betala.
 
Sv: Presentkort H**ks

Tack NilaD. Jag visste inte att det är så det sker bokföringsmässigt. Jag trodde i min enfald att presentkort ses som försäljning då det är då pengarna kommer i företagetskassa, men nu vet jag och då känns det mycket mer logiskt, tack.
 
Senast ändrad:
Sv: Presentkort H**ks

Rent tekniskt är väl ett presentkort en fordran som du har på butiken. Dvs butiken har en skuld till dig som du kan lösa in mot varor. Tyvärr medför detta även en risk att förlora dina utlånade pengar om företaget går i konkurs eller byter ägare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Icfafn
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 322
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 802
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp