Prestige till Equipe

Emmae__

Trådstartare
Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu inne på en Equipe sadel. Någon som har koll vilken bomvidd hos Equipe som motsvarar Prestige 33 bom? Förstår ju självklart att Equipe sadeln kanske inte passar för att den är utformad på ett annat sätt men kan vara bra att veta på ett ungefär vilken bomvidd man bör börja prova! :)

Ni får gärna även förselå vilka Equipe modeller som passar till en häst med nästintill spikrak rygg :)
 
Jag hade 34 i min Prestige och har en N i Equipe nu. Hästen var fyra när Prestigen införskaffades och åtta när jag köpte Equipen så det har ju hänt lite muskulärt med åren.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
172
Senast: Fiorano
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
917
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp