Pricktest på häst?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mummelmy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 939
M

Mummelmy

Undrar över om någon har erfarenhet av pricktest på häst? Eventuella biverkningar, ungefärlig kostnad, lämplig veterinär/klinik etc?

Sv: Pricktest på häst?

vet att det var nån i östergötland som fick pricktest gjort på sin häst.
Frågade mina distriktare här om dom kunde göra sånt. Men dom ville/kunde inte göra det. Dom ansåg att det inte var till någon "nytta"...

Sv: Pricktest på häst?

Vi har diskuterat pricktest med veterinären tidigare, dock så är "min" veterinär sjukskriven och med övriga på dennes jobb har vi inte så bra kontakt (mer vill jag inte säga...). Vitsen med pricktest på min häst skulle vara att vi kan sätta in antihistaminer samt få reda på om hon mår bäst av att vara ute dygnet runt eller få bo i traditionellt stall. Kan tänka mig att åka utanför Östergötland, så tips utanför denna region mottages också tacksamt.

Liknande trådar

Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 312
Senast: Murray
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 188
Senast: Mint
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: Hellas
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka