Pris för stor voljär?

gadriel

Trådstartare
Idag har ngt fruktansvärt hänt, jag hittade mina två gojor döda :( Troligtvis dödade av en råtta eller illerunge eller ngt annat tillräckligt litet men agressivt djur. Stackars lilla Offan och Affe :cry:. Hade precis tagit in dom för vintern i sadelkammaren där det är varmt och gott efter att ha varit ute hela sommaren.

Vi som precis byggt en jättefin voljär till dom, tänkte sälja den för att slippa bli påmind och så den kommer till nytta men har verkligen ingen aning om vad man ska begära för pris. Vad tycker ni är rimligt? :confused:

Så här ser den ut: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=902858


/ en ledsen djurägare
 
Sv: Pris för stor voljär?

nej vad tråkigt! :cry:

men vet tyvärr inte riktigt vad den kan vara värd, den är riktigt fin hur som helst.

Hur lång tid tog det att bygga? och hur mkt kostade materialet?
 
Sv: Pris för stor voljär?

Ja jätte-tråkigt, fortfarande chockad :(

Jag tror att materialet kostade ca 5000 kr med allt virke, taket, nät, beslag, gångjärn och färg. Tid, hm, har ju tagit ett bra tag att bygga och måla och så, väldigt svårt att säga.
 
Sv: Pris för stor voljär?

Den var riktigt stor och fin. Kanske 8000-10 000 eller mer? Vet du exakt hur stor den är?
 
Sv: Pris för stor voljär?

Ta ordentliga mått och sätt ut den på annons med ett utgångspris på 7-8000 så får ni se om ni får napp. Jag rekommenderar dock att ni väntar till nästa vår/sommar-säsong då en sådan voljär blir mer aktuell, om du förstår vad jag menar?
 
Sv: Pris för stor voljär?

Ta ordentliga mått och sätt ut den på annons med ett utgångspris på 7-8000 så får ni se om ni får napp. Jag rekommenderar dock att ni väntar till nästa vår/sommar-säsong då en sådan voljär blir mer aktuell, om du förstår vad jag menar?


Jo det är ju itne riktigt säsong nu. Min sambo börjar dock få seperationsångest att sälja den, så vi får väl funderar på saken över vintern. Karlar är bra roliga ibland, först får man tjata sig till saker sen vill dom inte vara utan det. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har min lilla katthona kommit tillbaks efter att ha varit borta i många veckor! :love: Smal som en sticka och med halsbandet under...
2
Svar
34
· Visningar
3 587
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp