Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Dock är den halmen väldigt dammig och fungerar inte som foderhalm som jag hade som tanke. Nu har stallkompisen fått den i stället som har sin häst på halm och kan blanda den med den bra halmen.
Jag betalar 5 kr balen och då innehåller de ca 10 kg. Köper det hos min höbonde och han tar lika mycket vare sig det är brist eller gott om det. Halmen är dock inte speciellt bra i år som alla säkert vet
Jag ger 75kr för ungefär 300kg havrehalm, rågvetehalm eller kornhalm. Jag använder havrehalmen till mina. Dom ligger på dom största rundbalarna som finns. Jag kan få det hemkört om jag vill, men då behövar jag köpa större kvantiter, 15-20 bal åt gången. Så vi åker och hämtar själva med traktor och vagn. 3-5 st, gång.
Vi betalar 1,5 kr/kg + moms 0,29 kr/kg = totalt 1,44 kr/kg. Levererat hem till stallet och hjälp med avlastning ingår. Småbal eller storbalshalm, samma pris på båda. Stockholm.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...
Hundavel & Ras ”De är pudelblandraser, alltså doodle. Rasen är wawadoodle, 75% toy-pudel och 25% chihuahua”. Lite svårt att bestämma sig om det är en...