pris på sadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 950
S

Sellan

hur mkt brukar en Premier kosta? en bagagnad, typ allround-reining, utan massa silver mm?

Sv: pris på sadel

Det finns bra sadlar av Premier som är helt släta. Utan mönster eller silver, men med bra passform. Har själv haft premier en hel del. Och en begagnd kan du få tag på för ca 4000:- :banana:

Nya kostar runt 12-15 000. Kollade runt lite och jag kunde inte hitta nån beg just nu för under 7000:-

Jag gav 10000:- för min Premier Mapel reiner, den har lite mönster men inget silver. Hade bara använts ett fåtal gånger. Är jätte nöjd med den!

Vad jag vet så har det funnits nya Premier modeller för runt 7000:- och de har haft super bra passform.. över min förväntan i alla fall... och jag har "råkat" gå igenom ett antal sadlar under åren till många hästar... *phu*.. :smirk: Men Premier är i sig skapliga sadlar...:banana:

jag har fått erbjudande om en premier för 7.000kr (ev. med pad), dock har den nått år på nacken men välskött, jag tror det är en reiningsadel.. fast jag fick fendrarna "tillbakadragna" av en hjälpsam man så nu är det lättare att sitta rakt :angel:

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
320
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
994
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Hej… Jag vet inte riktigt vad ett rimligt pris är på att bli medryttare/fodervärd här i Dalarna (Falun) typ Det ända jag tänker är att...
Svar
3
· Visningar
1 366
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en... 8 9 10
Svar
191
· Visningar
25 857
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka