pris på...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 801
ok, jasså du skulle inte du ringa när du vacknade eller har det varit upptaget här hela tiden?

Vet ni någon som behöver soja så har jag en hel säck som jag troligtvis inte kan använda pga kännslig häst!

På Granngården nära mig kostar vetekli ca 100:-, lusernhack 120:- säcken.

hur mycket är det i veteklisäcken då? kilopriset varierar kanske kraftingt om det är 20 eller 30 kilo i säcken =)

hmm jo.. jag måste ha fått en sifra fel nånstans.. ja tror att de lusernhacket jag såg kostade 5 kr kilot (125 kr/25 kg) men ja tar å skriver in 4,8.. de verkar bäst..

FÖr mig kostade vetklisäcken på 30 kg en 100 lapp och lucernhack 120 för 25 kg...

tack så hesmkt mycket, är bra å veta priser när man ska räkna ut vilken fodderstat som är billigast och bäst :)

min mamma använder soja till sin häst, ska fråga henne om hon vill köpa den.
hur mycket vill du ha för den å hur mycke är det kvar i säcken?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har köpt vetekli till min häst. Det fanns bara i pellets form. Jag har försökt få fram hur man utfodrar detta men får delsvärre...
Svar
3
· Visningar
301
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 027
Senast: tanten
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö SAMMANSÄTTNING Kornflingor, snittad lucern, snittat varmluftstorkat alphö, äppelmäsk, majsflingor, äppelsirap, vetekli, majsgroddar...
Svar
16
· Visningar
1 306
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?