Prisförslag! (ingen annons)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 907
H

HoppFantasten

Jag funderar på att sälja min Petrie ridstövlar och köpa ett par nya, men vet inte vad jag ska ta för dem, jag köpte de begagnade och har själv haft de i 1 år nu, de är i fint skick, och jättebekväma att rida i, men lite slitna är de.
Skulle 1500:- vara för mycket? Jag vill gärna tjäna på det så att jag har råd att köpa ett par nya i bra kvalité utan att behöva lägga till allt för mycket.

På insidan av stövlarna står måtten antagligen, nån som vet vad de innebär? :p

Högst upp står 2000, jag antar att det är året de gjordes? Isåfall är de ju 6 år gamla.. hmm .. :cool:
Sen står det :

6 49 38 3

Jag gissar på att 38 är storleken men resten har jag ingen aning om..
Tacksam för svar!:bow:

Edit;
Har ingen bra bild på de men här är en relativt nytagen bild, dålig kvalité men det e alltid nåt!
petrie.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Prisförslag! (ingen annons)

6 står för storleken, 49 för höjd och 38 för vidd skulle jag tro. Däremot vet jag inte vad 3 är för nått eller vilket pris du ska sätta. Prova med 2000 kr först? du märker väl ifall ingen är intresserad...

Vad är 6 för storlek i Sverige då? :confused:

Vad gav du för dom när du köpte dom för ett år sedan då? :)
Vilket skick är de i? Svårt att avgöra då bilden är lite "suddig".

Gav 3000:- , jag tror inte att det är någon modell, eller jag har för mig att säljaren sa att de var specialsydda så jag vet inte :confused:

Tjaa.. Jag tycker de är i fint skick :)
har de framför mig nu, de är mjuka och sköna jag smörjer in de regelbundet, använder de bara 1 gång i veckan, det syns mest på insidan av foten att de är lite slitna, typ några fläckar eller nåt men de är inte större än en halv cm typ..

Jo bilden är lite suddig men har ingen bättre.. ska försöka ta nya bilder!

Okej men då låter det ju ändå som om att de är fina och välvårdade.
Jag tycker du ska testa och annonsera ut dom för ca 1900:- och sedan kanske ha en prutmån på neråt 1500:- om det skulle vara så att du inte får ut 1900:- för dom, då känner sig folk nöjda och tycker i alla fall att de har gjort en bra affär när de fått pruta lite grann. Du kan ju t.ex. skriva "priset diskuteras vid snabb affär" i annonsen.

Mitt förslag är att du annonserar ut dom lite här och var, kanske här på bukefalos, på blocket, hästnet, hästannonser, sätt upp lappar på div. anslagstavlar i närheten på ridklubbar etc. om du har vägarna förbi. Även i hästaffärer etc.

Försök även ta en riktigt bra bild där stövlarna är nyputsade så de ser fräscha ut, och ta med annonsen. Mycket lättare att få folk att nappa på annonsen då! Vissa ratar en del annonser bara för att det inte finns någon bild med..

Lycka till! :)

bra idé, hehe det ska jag göra :p

Jag ska vara dum och köpa ett showset till Pamina istället :angel:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 058
Senast: hastflicka
·
Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 533
Senast: stjarnfrugt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka