• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 893

Mia_R

Trådstartare
Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.

Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.
Prismor i glas kan man köpa i affärer/lampverkstäder som har tillbehör till kristallkronor. Men de är dyra och tunga. Plastprismor har panduro och liknande hobbybutiker.

Hur funkar det mot andra insekter? Vi har en hel del bin/getingar som slinker förbi spetsgardinen (som jag har i dörröppningen på somrarna) - blir de också avskräckta? Och mygg?

Hur funkar det mot andra insekter? Vi har en hel del bin/getingar som slinker förbi spetsgardinen (som jag har i dörröppningen på somrarna) - blir de också avskräckta? Och mygg?
Ingen aning, har bara läst att flugornas facettögon inte klarar reflekterande ljus så jag tänkte testa, det är inget större problem hos mig med andra insekter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
314
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
985
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka