Prispengar på väg bort från barnidrotten

Sv: Prispengar på väg bort från barnidrotten

Jaha! Så det är pengar bort ifrån "barnidrotten" det heter nu. Innebär detta även kostnader bort ifrån barnidrotten då? Eller menar man pengar bort ifrån familjernas plånböcker? Gäller detta även ponnytravet inga kostnader inga prispengar. Samt monté?

Är det så att man ska börja jämställa sporterna nu så att även vi som håller på med tävlingsponnyridning ska få statliga/kommunala bidrag för våra barns sportande precis som fotbollsspelare, simmare hockeyspelare osv får?

När prispengarna försvinner i från ponnysporten kommer det innebära att en viktig morot försvinner. Sporten kommer sakta men säkert att utarmas. Ingen topp= Ingen bredd osv. osv.

För vem är denna frågan så viktig att driva undrar jag? Är det föräldrar eller aktivt tävlande barn som driver denna frågan, som tycker att prispengarna försämrar sporten. Knappast!

Jag tror att det personer som ej själv har barn som är ute och tävlar och som ser den morot som faktiskt prispengarna är i den speciella sport som tävlingsridning är. Personer som är negativa och vill visa makt och som i grunden är avundsjuka på familjer med framgångsrika ponnyryttare. De här personerna har knappast tillräcklig inblick i ponnysporten.

Varför ändra något som fungerar bra? Troligtvis finns det för många komitteer och styrelsegrupper så de har för lite att göra och då lägger de tid på att hitta förbud och tyvärr så förstör de ponnysporten genom detta!!!!
 
Sv: Prispengar på väg bort från barnidrotten

Det var det värsta jag någonsin har hört!

Det KOSTAR i slutändan betydligt mer att tävla, än vad man får i prispengar.

Prispengarna blir ju oftast bara lite ersättning för den del av vad resa/uppstallning/startavgifter går på. Totalt ute och cyklar är de. Det är redan tillräckligt dyrt för familjer att ha barn som har ponnyer och tävlar. Måste det bli ännu dyrare?

Tänk om någon här uppe har ett framgångsrikt ponnylag och vill fara ner och tävla i södra sverige. Det skulle kosta otroligt mycket om detta "duktiga" ponnylag aldrig kunde vinna ens en gnutta av det som de lagt ut. Alltså blir det aldrig några resor. Eller någon elitsatsning heller för den delen.

Inga pengar bort alltså, är man duktig tycker jag att man ska få ekonomin lite lättare iaf!
 
Sv: Prispengar på väg bort från barnidrotten

fy satan vad man blir arg av detta!!! :mad: :mad: :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp