Prix de l'arc de triomphe i Paris

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Elphinstone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 963
E

Elphinstone

Ska åka till Longchamps i helgen och se PRIX DE L'ARC DE TRIOMPHE. Är det någon som varit där och har tips om saker man borde se eller göra, var ser man loppen bäst, osv...?

Sv: Prix de l'arc de triomphe i Paris

jag var där för 10 år sen, en majdag men då var det inte så mycket folk, om möjligheten finns, så ströva runt och försök finna bästa platsen, ha en bra kikare, högt upp ser man bra över hela banan men troligen finns där även en storbildsskärm, kom tidigt alltså.. även om besöket då tar 4-5 timmar... men det är det kanske värt, fransmännen är duktiga på mat och vinserveringar så man står ut...

jag tror franska banor är mer jämlika än engelska som har väldigt uppdelat efter vad man betalar för entreavgift och man kan komma åt i stort sett överallt, ledvolt och alla ståplatser, men en stordag kostar nog vissa balkonger extra

var på Ascot och såg Shergar vinna ett storlöp, billigaste entren var silver ring för 2 pund, ni som kan er galopphistoria vet att det här var för 25 år sen... och då var man 1/2 mile och 4 staket från ledvolten

Tack för tipsen!
Har varit i Newmarket ganska många gånger på framför allt då July Cup. Vilka galoppupplevelser att minnas och vilken genuin galopp-atmosfär! Det ska bli riktigt kul att för första gången få uppleva en fransk galopptillställning. Att fransmännen är ett mer jämlikt folk håller nog även engelsmännen med om och det ska bli kul att jämföra de olika kulturerna ur ett galoppperspektiv.
...och som grädde på moset se ett av världens största lopp. Jag får knottror på ryggen bara av att tänka på det.

Undrar hur det är med trafiken till banan? Måste man vara ute i extremt god tid eller...?

Undrar hur det är med trafiken till banan? Måste man vara ute i extremt god tid eller...?
Trängseln är så svår att du bör nog sätta dig i rörelse pass klockan 5 på morgonen för att garanterat komma fram i tid. Att detta råd har något av avundens nyans över sig kan bara anses vara slumpens frukt! :angel:

Du har nästa rätt Tifo :) Det blir ett par tidiga mornar för att hinna med att inspektera träningsförhållanden i Chantilly. Vidsträckta hedar och gräsbanor i dimma där solen skiner igenom, hovklapper och fågelsång. Det blir tungt att stå ut med ;)
Nästa gång får du åka med! Fler som hänger på?

Du kanske behöver en tolk som talar det lokala tungomålet? Om jag tar en snabbkurs i frankernas språk, tar du med mig då? Jag är ganska säker på att jag skulle kunna föra mig på franska tills dess... :angel:

Liknande trådar

Fritid Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och... 2
Svar
35
· Visningar
963
Senast: Soapbubble
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 607
Senast: lilstar
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 269
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka