Problem med scroll på laptop

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare ssannna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 358
S

ssannna

Har en latop, acer, med touchpad. På högra sidan av själva "pilområdet" finns en osynlig scroll, och även längs nederkanten, för att flytta i sidled. Under, mellan knapparna, finns även en fyrkantig mellanknapp där man kan scrolla åt alla fyra riktningarna.

Nu är det så att den har slutat fungera. Har hört talas om att det ska finns ett lås för detta, men hittar inget på google, och instruktionsboken ligger hemma i fel land. Nån som kan hjälpa mig?

(Har först nu insett hur mycket jag faktiskt använder den, och hur jobbigt det är utan den!)

Sv: Problem med scroll på laptop

På min nya Acer finns låstet till höger om touchpadden. Det är en liten knapp med ett utsräckt pekfinger på.

Annars får du gå in i musinställningarna via kontrollpanelen.

Sv: Problem med scroll på laptop

Tack för svaret!
Hm, min är drygt tre år gammal och nån knapp finns det inte. Hade vart bra dock.
Kontrollpanelen och musinställningar... Hittar inget om att låsa det hela, och det står att allt fungerar normalt... Nån som har en idé?? Hm?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025