Program/appar Mac

Det beror väl på vad du har behov av?

Jag har de "vanliga" programmen som jag skulle haft oavsett val av dator. Enda macspecifika programmet jag har laddat ner är Keynote som jag verkligen gillar för att göra presentationer!

Har dock ett svagt minne av att imovie inte längre finns förinstallerat? Då hade jag laddat ner det!

TotalFinder, BetterSnapTool och eventuellt 1 Password är appar jag skulle rekommendera till alla Mac-användare, oavsett vad de tänkt använda datorn till. :)

Har tänkt till lite nu, appar/program för bildredigering, ordbehandling (har för mig pages, keynote och ett till program typ macs motsvarighet till officeprogram ingår väl nu), webbläsare (om det finns någon jag kommer att gilla bättre än Safari), mindmap-app, musik/filmuppspelningsapp och "bra att ha" och "vanliga" appar önskar jag tips om.

Om du inte behöver något så avancerat som Photoshop finns det en mycket trevlig fotoredigeringsapp som heter Pixelmator. Tror den kostar typ 300 kr. Mycket billigt. Finns i App Store. Den är grym!

Som webbläsare kör jag mest Chrome, ibland Firefox, ännu mer sällan Opera men aldrig Safari.

Vill du ha gratis Office-program så ladda ned någon av Open Office eller Libre Office, om inte Pages skulle ingå.

Jag kör Spotify som musikapp, men innan dess körde jag iTunes. Vet att många ogillar den, men den funkar betydligt bättre på Mac än på PC, IMO.

VLC och/eller QuickTime för video.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Det är dags att uppdatera appen, men jag har inte skaffat pass eller nationellt id vilket betyder att om jag behöver skaffa nytt bankid... 2
Svar
25
· Visningar
1 192
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
405
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för...
Svar
17
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka