Protokollskrivare?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Sia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 092
S

Sia

Får den som skriver protokoll på en dressyrtävling äga en utav hästarna som bedöms??
Är det tillåtet att hon ska kunna göra det egentligen?
För visst kan hon antyda till domaren att det är hennes häst som är inne på banan och att domaren då kan sätta en bättre poäng pga det..

Sv: Protokollskrivare?

Ja, skrivaren får äga en häst som deltar i tävlingen.
Det är bara domaren det finns restriktioner för.
En domare sätter inte högre poäng bara för att skrivaren äger hästen.
Normalt känner ju inte ens domare och skrivare varandra.

Min kära mamma var protokollskrivare i en klass som jag red en gång. Hade en del intressanta kommentarer att förmedla sedan, allt skrivs ju inte i protokollet... ;)

nä och det är väl tur att allt inte skrivs. satt och skrev på en ponnydressyr, och det var så att man blev mörkrädd av att lyssna på domaren. :eek:

vore intressant om publiken under ritten kunde höra hur domaren kommenterar.......

När jag skrev för en domare för ett antal år sedan uppmanade han mig att gå ut och lägga ett bud på en av hästarna eftersom "ryttaren red så j-vla illa" - detta innan hon ens ridit in på banan.....
Kan tillägga att jag inte följde hans råd ;)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 071
Senast: Squie
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 778
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår