Kiwifrukt

Trådstartare
Jag har precis följt strömmen och gjort som alla andra, skaffat Facebook. Och eftersom jag är ny i leken vet jag inte vad allt betyder. Vad betyder det att någon puffar en?

Sv: Puffa?

gammalsvenskt ord, Puff, att puffa, han puffade till någon. engelska översättningen är imo ett bättre val, "Poke"

Sv: Puffa?

inget händer! det dyker upp en liten rad, precis likadan som den du får, om att någon har puffat (petat till dig). med valen puffa tillbaka eller "ta bort" (vet inte vad det står egentligen, jag hatar ordet så har bytt tillbaka till facebook på engelska.)

Liknande trådar

IT & mobiler Det är dags att uppdatera appen, men jag har inte skaffat pass eller nationellt id vilket betyder att om jag behöver skaffa nytt bankid... 2
Svar
25
· Visningar
1 196
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur