Pulkaåkning

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Hrima
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 4 146
H

Hrima

Funkar pulkaåkning till ett barn på 2,5 år?
Och i såfall, vilka pulka är bäst?

Sv: Pulkaåkning

Vadå funkar?

Min dotter åkte massa pulka förra året då var hon lite över året. Åkte i en helt vanlig pulka och med en cykelhjälm på huvudet.

Vi köpte en pulka för typ 150 kr på biltema åt Rasmus förra året (1 år gammal)
26120019.jpg

Tack för era bilder :D

Ärligt talat så trodde jag ungen skulle vara för liten för pulkaåkning :o

W åker för fulla muggar :)

köpte dessutom en pulka på barnenshus för 149:-, med ryggstöd.. Mer som en sits :) perfekt!

Köpte en pulka med ryggstöd i Ullared (79 kr) till Maja snart 10 månader, hon invigde den idag dragen efter hunden, hon ÄLSKADE det:)

Min sambo har kommit pa att Emilia (9man) kan aka skidor redan i vinter, hon kan ju faktiskt sta själv nu och da kan man ju aka skidor :)
Han har ett kort fran när han är 1 ar och 2 manader och star pa ett par skidor.

Rodel ska vi aka i vinter iaf, det är typ som en kälke som man aker i banor, oftast snö som är lite plogad och sen är snövallarna kanterna pa banan.

Både pulka och ev. bob kan fungera. Men välj trevliga små backar förstås!;)

Självklart kan dom det, en helt vanlig pulka funkar fint.

Våra barn har åkt pulka från det att dom kunde sitta fast då en så kallad babypulka med ryggstöd.

Här åker ungarna slalom när dom är 3 1/2 -4 år! Pulka från de att dom kan sitta!

* Jenny *

Våra barn har alla börjat att åka slalom före de fyllt 3 år. Våran minsting åkte slalom förra säsongen från december-april hon fyllde två i januari det året. Barn brukar ha lätt för att lära sig åka slalom och de flesta gillar det.

Min 2 och 3 -åring åker snow-racer själv. I små, inte så branta backar och med en vuxen bredvid går det jättebra.
ibland åker jag med och då går det lite fortare :)

Coolt! Vi (eller maken rättare sagt, jag kan själv inte åka skridor) ska prova med sonen iår. Han är 3 i april. Få se om han gillar det :)

Det kommer nog att gå jättebra, vi har haft speciella selar på barnen när dom börjar att åka för att lättare kunna styra och hjälpa dom att bromsa. Just bromsen verkar vara svåras att hitta :angel:

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Dunet
·
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
568
Småbarn En kollega sa till mig idag att hon inte använder parfym för att hon har barn ( som är drygt 1 år). Är detta en rekommendation att även...
Svar
7
· Visningar
674
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 748
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #10