Pullargrimman glider...Vad göra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krasux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 021
K

Krasux

Mitt nya pullarträns har en tendens att hamna snett, plattan över nosryggen alltså.

Vad kan man göra för att förhindra detta och varför blir det så?

Sv: Pullargrimman glider...Vad göra?

Tänk, jag har också samma problem..eller rättare sagt jag HADE det problemet...

Sen jag bytte till den sorten som INTE har metallringar i sidorna, sen dess har jag inga problem med att nosgrimman glider snett.....

Aha, ajdå, har inte tänkt på det och precis pungat ut för detta nya, så nu är det tomt i plånboken gällande träns en tid framöver...

Får väl använda det gamla så länge då. (Vanlig engelsk nosgrimma)

:(

kan det inte vara så att du har spänt den för löst ?

Jag har ringar på mitt, brukar aldrig glida.
Se till så att ringarna sitter lika högt och på samma ställe (ska sitta en bit in på ganschen och ganska högt upp) och så spänn åt lite mer, men du ska ju inte behöva spänna åt för hårt.
Om du inte har så prova sätt på ett ludd under plattan, kanske kan hjälpa eftersom det fyller ut lite.

Det kan absolut vara så att jag spänt den för löst... Men visste inte riktigt hur den skulle sitta för att sitta bra, har aldrig haft pullargrimma på de andra hästarna.

Ska prova lite:)

Glider den åt höger när du står och kollar på hästen framifrån?
Då kanske du drar i den när du spänner! ;)

Men som de förklarat, sätt den rätt och titta att den är på samma ställe på båda sidorna och spänn. Det som är det jobbiga med nya saker att man inte kan spänna ordentligt första gångerna! :P

jag har ett FB pullarträns, och det är så på det, det är pga plattan sitter så löst på remmarna, därför glider den... mkt irriterande!!

Precis!

Den sitter rakt när vi sitter upp, men hamnar snett när vi rider...

Hur hårt och hur högt ska en pullargrimma sitta egentligen ? :confused:

Köpte ett nytt träns till medryttarhästen, och varje gång jag tränsar henne funderar jag alltid på om tränset verkligen sitter rätt lr inte :crazy:

Lollan skrev:
jag har ett FB pullarträns, och det är så på det, det är pga plattan sitter så löst på remmarna, därför glider den... mkt irriterande!!

Det lär man sig efter att ha använt en sådan pullargrimma. Sen ser man till att resten man köper är antingen dubbelsydda från ringarna och ned mot munnen eller att det är "trångt" vid plattan so remmarna inte glider igenom så lätt. Då kan man oxå ha den löst löst spänd utan att den glider runt :idea:

Jag hade tur att jag red andras hästar med jobbiga pullargrimmor så jag visste vad jag letade efter när jag köpte mitt träns med pullar ;)

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 207
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur