Pulledpork till baby?

vinkelina

Trådstartare
Svägerskan och hennes 16 månaders dotter kommer på besök och jag har lovat bjuda på pulledpork. Fundera dock om jag borde göra en babyvänlig på sidan om då min är rätt kraftig i smaken.

Men vad lägger jag i den. Griskött, morot. Är lök ok? Lite kryddor va? Grädde? (Har HP sås, tomatpuré och rödvin i min "vuxengris" förutom lök, vitlök morot och grädde)

Orsaken till att jag inte vet hur jag skall göra är att de bor bokstavligen på andra sidan jorden. Sist jag såg babyn var hon 6 månader.
 
Fråga vad bebisen äter. Min dotter fick i princip allt vi åt när hon var i den åldern. Har alltid ätit stark mat osv (sedan hon började få av vår mat har sambon kryddat med mer och mer chili för varje gång för att se om det gått ner innan han nått nivån där hon eller jag säger ifrån, haha). Rödvin i grytan är givet hos oss om det finns hemma också. Är det en kräsnare bebis eller som tycker att stark mat är konstigt kanske det är något du behöver veta.
 
Min dotter är 15 manader och äter alltid samma sak som oss, undantaget är om jag gör ngt väldigt stark, da gör jag samma sak till henne (och storasystrarna) men utan de starka kryddorna. Jag skulle ha gjort som till den vuxna men utan rödvinet och med lite mindre av starka kryddor men ända sa att det smakar ngt.

Rödvin kan jag ha i grytor saser där det kokar ordentligt men det gör det ju inte i en pulled pork.

Mina barn har alltid tyckt om stark mat i den aldern men dom har blivit känsligare ju ändre dom blir.
 
Jag hade kollat med föräldern. Min 6-åring äter knappt något udda. Då pratar jag annat än pasta (med smör enbart), köttbullar (enbart köpta), pannkaka och liknande. Kött har hon alltid ätit men absolut inte gryta.

Med ett sånt barn tar man ofta med något eget, men det är en trevlig gest att fråga.
 
Angående ursprungsfrågan så "kan" ju en 16 månaders äta allt som vuxna äter, så länge hen inte är allergisk mot någonting. Däremot är det ju väldigt olika vad barn VILL äta, och där är det nog att fråga föräldrarna som gäller.
 
Rödvin kan jag ha i grytor saser där det kokar ordentligt men det gör det ju inte i en pulled pork.

Normal tillagningstemp på pp är 125 grader som det står och myser i i timmatal, så nån alkohol finns definitivt inte kvar när den är klar om man nu skulle vilja ha rödvin med vid tillagningen. Sen varför man skulle vilja det när man lagar pp är en annan femma det..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp