Puls eller ej?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Skuggabaldur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 110
S

Skuggabaldur

Kan en häst ha puls (i benen alltså) om den har kotleds/hovledsinflammation?

Sv: Puls eller ej?

Ja det kan den ha, fast det kan den ha även av andra orsaker. Min häst har lindrig hovbensinflammation o har ökad puls i benen.

hej när min häst hade kotledsinfalmation så hade han ökad puls i det benet som var dårligt.. så ja det har dom!

Det är väl inte alltid så klart, då hade jag väl inte frågat :smirk: .

Till alla: Tack för svaren!

Det var nog inte så hon menade !
Jag tycker alltid man ska reagera om man känner en ÖKAD puls i benen/benet.
Hej från Hambo

Det är klart ;). Men det jag tänker på är förstärkt digitalpuls eller vad det heter. Alltså det som räknas som tecken på fång. Om det likaväl kan vara kotleds/hovledsinflammation.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
840
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 971
Senast: Noxos
·
Hästvård Min ponny på 146 fick utökad hage för fyra hagar sedan, idag kände jag av en slump genom hans ben och kände lite puls på inasidan av...
Svar
5
· Visningar
478
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 312
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka