• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare My Beauty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 724
M

My Beauty

Hur ofta brukar ni putsa? :confused:
Jag brukar putsa några ggr i veckan, då tar jag även på fett. Mina tävlingsstövlar putsar jag jämt efter jag har använt dom.

Sv: putsa

Försöker putsa efter varje gång jag använt grejerna men det händer inte så ofta..men varannan dag ungefär.

The_grinch skrev:
Försöker putsa efter varje gång jag använt grejerna men det händer inte så ofta..men varannan dag ungefär.

samma här, varannan dag >:)

Putsar allt efter det är använt, fast bara med tvål. Försöker vara lite försiktig med fett om det inte behövs, det blir så äckligt annars. Lägger hellre lädret i olja när det är nytt och tar på fett sen om det blir stelt.
Sadlarna blir mest bara innan tävling. Dvs ofta på sommarhalvåret och knappt alls på vintern :angel:

Usch, jag är jättedålig på att putsa, brukar bara bli innan träning eller tävling. Jag borde bli ordentligare med min utrustning...

Varje dag, allt som är använt putsas på kvällen. bara med tvål. Blir en hel del att putsa om alla hästarna gått men det lönar sej :)

Liknande trådar

Utrustning Hur tar ni hand om era läderridstövlar? Har ett bar Clifton från CRW, som jag putsar av efter varje ridpass, samt har stövelbockar till...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: warg
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hejsan Svejsan! Jag har haft Effax sadelbalsam de senaste 275 åren. Bivax och gott brukar den dofta! Som ett ljuvligt doftljus ungefär...
Svar
7
· Visningar
862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka