Quarterfölbilder!

Sv: Quarterfölbilder!

En quarterbäbis u: Bingos Rochagill och Pablo Quixote den 19 april här.:banana:
 
Sv: Quarterfölbilder!

8/4 Anniequarters (bet 13/5)
11/4 Anniequarters (bet 16/5)
19/4 Superior 1
29/4 Anniequarters (bet 3/6)
14/5 Alex_andra
15/5 B Cool
5/6 Carwes
8/6 Wrangler
11/6 Piraja

Senaste listan!

Bara 10 dagar kvar till första fölisen nu!!! Anniequarters, kommer du att vaka eller hur löser du det?

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

pust!
äntligen alla märrar nyduschade, flätade, avmaskade och utsläppta i "föl"hagen!:D
Nja, vaka och vaka, jag känner på juvret ungefär när det är dags, och då går jag och tittar till dom med jämna mellanrum.
Detta är gamla erfarna märrar, det brukar säga "plopp".:p
Och då vill dom inte att jag ska stå där och titta på dom....:crazy:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Härligt!:) Kan du inte säga till dom att ploppa ut några ungar snart då?
Det behövs ju lite bilder i den här tråden!;)
 
Sv: Quarterfölbilder!

Fyyyyyyra dagar kvar.. ^^ Nejdå, jag har inte alls lurkat runt i den här tråden.... :angel:

Nästan så jag biter på naglarna här nere i ingemansland...
 
Sv: Quarterfölbilder!

JAAAA!!!

Nu väntar vi spänt allihopa! Innan helgen är slut får vi förhoppningsvis se årets första lilla föl här på western.

Håller tummarna att allt skall gå bra!

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

inget än................
mm, åker nog inte till Greva, stannar hemma o ser om det blir något!
 
Sv: Quarterfölbilder!

Klokt.

Allt kan hända så det är bra om man är nära tillhands.

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

Öj, förresten! *komma på* Är det samma Rochagill som stod hos T.B för en himla massa år sedan? Stort sto, lite besserwissrig å rida (iaf på den tiden :))

Japp,hon har stått hos Tommy,men stor vet jag väl inte annat än på bredden förståss!:smirk: 151 i mkh.Hon är en riktig primadonna som trivs bra som mamma.
 
Sv: Quarterfölbilder!

tja.. jag var inte så gammal när jag träffade henne ^^ Men minns henne me kärlek iaf.. Praktiserade där och donade som "liten"

Pussa henne lite från mig, tror jag har nåt gammalt foto på henne faktiskt.. nånstans.. :D
 
Sv: Quarterfölbilder!

Gosh!
Varje gång någon har varit här och skrivit i tråden så tror jag att "Nu har det kommit föl, nu har det kommit föl"
Skyndar mig in för att läsa -och blir lika besviken varje gång....

Hur går det därborta, Anniequarters?

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

mm, ska jag svara nu eller, fast det inte kommit något än??
ha, o ni tycker ni är otåliga?!?!?!?!
jag klämmer o känner, men dom är stoiska:angel:
har dom inne i natt, får vi se om det knepet hjälper?!
 
Sv: Quarterfölbilder!

Gosh!
Varje gång någon har varit här och skrivit i tråden så tror jag att "Nu har det kommit föl, nu har det kommit föl"
Skyndar mig in för att läsa -och blir lika besviken varje gång....

Hur går det därborta, Anniequarters?

mvh Eva

Jag e likadan.. "Oh nu har nån skrivt har bebisen kommit?"

Annie: Skriv ALLT :D "ingen vaxpropp än" "magen trillat ner" "lite förhöjd kroppstemp" ;) Du vet... Vi som inte väntar eget vi lixom.. adopterar dina blivande små ist ;)
 
Sv: Quarterfölbilder!

Just det Anniequarters,

Du skall skriva allt!
Precis ALLT vill vi veta.

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

Allt o allt....
kommer ju annat emellan hela tiden, man, barn, hund, o javisst jobb:angel:
Men, inget nytt för dagen, de stod o bligade på mig i morse, så lätt blir det inte! Men jag är ändå glad att de var inne, för vi hade faktiskt SNÖ :o här inatt.
Tant brun, damen med beräknad fölning idag, gick o svansade upp sig för valacken, nu har hon blivit nipprig? Inga tecken alls, ingen mage, ingen vaxpropp, hm har hon gått o gömt fölet nånstans?

Tant svart har fyllda juver, och propp, hoppas mest på henne faktiskt.

Tant tjock ser ut att vänta tvillingar, men har inga fyllda juver, och hon brukar markera tydligt.

Galen av längtan är jag.....
 
Sv: Quarterfölbilder!

oho, Tant Brun lät som ett sto man kan få magsår på i föltider..

Men verkligen kul att höra att Tant Svart har proppar :D Gå ut och klia henne lite från mig och säg åt henne att vi väntar spääänt här borta...

Hahah, vilket epitet "Tant Tjock" :rofl: vi får hoppas att det inte är tvillingar utan bara ett rejält hingstföl som väntar på att få se solen ^^
 
Sv: Quarterfölbilder!

Haha!
Eller så är det ett tjockigt stoföl som inte för inte brås på sin mama!

Dom är ju luriga ston. *Kanske Tant Svart släpper till först.

Gosh! Vad spännande!

mvh Eva
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 564
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: Mia_R
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: escodobe
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 421
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp