Råd inför fruktansvärt tufft beslut

Vi har beslutat att inte genomgå operationen igen. Min sambo var väl redan färdig i sitt beslut, men jag bestämde mig i lördags. Även om jag kanske undermedvetet vetat var jag stått i frågan så krävdes det några dagar för det att sjunka in.
Jag var i totalt upplösningstillstånd, grät konstant hela dagen, och jag har ännu inte kunnat jobba. Det senaste året har varit fullt av stress och jag har bara kört på i 150, så det här var nog dödsstöten tror jag.

Vi har börjat ge honom smärtstillande, så vi får se hur det utvecklar sig. Enligt den senaste kirurgen behöver han belastning på benet, förmodligen i det fall vi skulle operera igen. Men vi har beslutat att fortsätta simma med honom, ta långpromenader i den takt benet klarar av och försöka spåra med honom. Inget av det skadar så länge han inte får ont, och han fullkomligt älskar det.
Någonting i mig vill inte acceptera att protesen släpper så länge det inte syns, utan snarare tro att det har med muskulatur att göra. Jag vet inte om det har att göra med alla tidigare vändor med feldiagnoser eller ett panikartat försök från kroppen att inte vilja inse vad som händer.

Det blir oavsett ingen operation, och om medicinen fungerar så får han åtminstone en sista tid där han fått göra allt han tycker är roligt.
Tufft men klokt :heartheart:heartheart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 384
Senast: s957
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp