Bukefalos 28 år!

Radio Kristianstad.

B

burken

Var det någon som lyssnade på fm. idag 2/12 om katter?? De hade en man med som svarade på lyssnarnas frågor.Mannan ifråga kunde noll och intet om katt. En kvinna ringde in och hade problem med en 8 - veckors kattunge, den ville sova vid hennes huvudkudde, i håret. Detta gillades inte så den lilla låstes in i köket, ensam tröstlöst jamande. Rekommenderad matranson var två gånger/dag. Dessutom var det ingen fara att den lilla skulle ta skada av vistelsen i köket. Den ville gärna snutta på både hår och fingrar. Säger det inte sig själv vad som saknas? MAMMAN!!!!
Jag ringde upp radion och talade om vad Sveraks stadgar sa och faktiskt gick de ut i etern och sa detta plus att kattungen skulle tillbaks till mamman och syskonen. Det är ju inte konstigt att folk får uppfattningen att det är OK att skilja dem åt i förtid då medierna går ut med denna information. Det är dessutom andra gången jag varit på Radio K-stad om felaktigheter de spyr ut. :devil: :devil:
 
:devil: Fy fan för dem som tar kattungar(och anda djur) för tidigt från sin mamma!
Stackars liten! :cry:
Vad sa dem på radion när du ringde upp?
 
Han tyckte det var bra att jag ringde, och påpekade det, och som sagt han gick in efter och rekommenderade henne att gå tillbaks med lillkisen. Dessutom sa han att flera att reagerat på åldern och att de inte fick skiljas åt förrän vid tolv veckor. Håller på att författa ett brev till reportern på Radio K-stad.De som sitter som sakkunniga SKA kunna sin sak och inte svamla en massa s... :devil:
 
gud vad bra gjort! Det där är en såsn sak som jag skulle tänka att jag ville göra, men alrdig gör... :crazy:
Jättebra att dom lyssnade och tog till sig av det du sa. Sen om kattungägaren tog till sig, det vet man ju inte, tyvärr...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp