Rakt tränsbett i mässing?!

Sophia_

Trådstartare
Finns inte det att köpa någonstans? Jag rider min häst på rakt tränsbett med viss tungfrihet, dvs det som är lite böjt. Men bettet är i rostfritt och tränset har mässingspännen. Ni kan ju tänka er hur det ser ut!! :eek: ;)
Har försökt kolla runt efter raka tränsbett (äv ibland kallade stångbett) i mässing men det tycks inte finnas. :confused:

Någon som sett?!

Det ska alltså se ut så här fast i mässing. Det får GÄRNA vara fasta ringar också som t ex H**ks har på sitt raka bett (i rostfritt), dvs typ eggbett.

Sv: Rakt tränsbett i mässing?!

En pålle i mitt stall har precis ett sådant bett fast i mässing :idea:
Köptes nyligen har jag för mig. Tror det var på Eko:- men inte säker.. :confused:

Liknande trådar

Utrustning Vill prova att rida med kimblewickbett/jaktkandar på min islandshäst för att se vad min kräsne herre har att säga om det, och för... 2
Svar
24
· Visningar
4 435
Senast: svea
·
Utrustning Har ridit på ett kimblewickbett ( jaktkandar) - rak med lite tungfrihet. Min häst går bra på det, men det är lite onödigt skarpt och jag...
Svar
4
· Visningar
1 532
Senast: Ingridl
·
Utrustning Hittar inte detta någonstans! Är det någon som vet någonstans där man kan köpa ett rakt bett med fasta ringar, i mässing eller en lite...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Jordgubbsskit
·
Utrustning Hej på er! Har ni tips på bett till min herre så tar jag tacksamt emot dem. Jag har en arab-pojke som är mycket petig med sina bett... 2
Svar
23
· Visningar
4 059
Senast: poloplayer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025