Rambo califonia

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Muffe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 195
M

Muffe

Funderar på o investera i detta täcke till hösten, vill höra om ni är nöjda med passformen? Våra hästar går i stora kuperade hagar så det är viktigt att de kan röra sig bra i täckena.

Sv: Rambo califonia

Super! Gillar mitt jättemkt, sitter bra även med täcke under.

Lånar din tråd :p,
passar detta täcke till en häst med bredare bog (stora rörelser)?
Han sprängde ett Horswere Amigo täcke för några månader sen, kan det vara samma risk med detta eller sitter det bättre?

Lånar din tråd :p,
passar detta täcke till en häst med bredare bog (stora rörelser)?
Han sprängde ett Horswere Amigo täcke för några månader sen, kan det vara samma risk med detta eller sitter det bättre?

Rambo är rymligar i sin passform än amigo så det borde absolut inte vara något problem. Jag har det till mina och det sitter lika bra på allihop trots olika kroppsform/byggnad.

Låter som om jag kommer att få ett stort hål i plånboken men att det kan vara värt det, är trött på alla illasittande täcken.

Jag har oxå gått och funderat på detta täcke ett tag.
då jag vill ha ett tunnt täcke till vår/höst och köper numera bara Horseware och detta täcke är ju det enda som finns med 100g.
Supersnyggt men dyrt om man har fler hästar..

Låter som om jag kommer att få ett stort hål i plånboken men att det kan vara värt det, är trött på alla illasittande täcken.

Just det där jag är rädd för. Min spräckte ju Amigo täcket för ca 1 000 kr.
Och det här är ju ännu dyrare och framförallt om det skulle gå åt skogen :crazy:.

men är det inte nån slags garanti på rambotäckena?:D

Det är det säkert. Men att lämna in det här som gått sönder för ett nytt är helt utan räkning eftersom det är för tajt.
Och enligt där vi köptetäcket ifrån kan vi inte få pengarna tillbaka, alltså är enda alternativet att byta in det vilket inte hjälper oss. Och riskera fler tusen på ett annat som sitter fel är inget jag är sugen på, men vi får ta hem och testa och se hur det sitter. Förhoppningsvis är det som någon skrev rymligare..

Hur är Rambo i sina storlekar, rymliga skriver någon. Betyder det att jag som har en stor 145á kan välja 145 i Rambo? Amigo får jag ta 155 för att det ska funka. Svea funkar 145 i. Någon som har koll? Långt till närmaste återförsäljare o billigare o köpa på nätet men då krångligt i skicka tillbaka så man vill ju gärna att det ska passa från början...

Är det ingen som kan lägga in bild på sitt, det vore roligt o se nån annan bild än produktbilderna.

Här är bild på mitt, lagom skitigt o väl användt!

19760268.jpg

19760269.jpg

Nu har jag investerat och är supernöjd förutom att plånboken är väldigt tunn!

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 810
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: tara
·
Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
689
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka