Rapport från Göteborg Horseshow

cactuspower

Trådstartare
Vet inte om jag är förrvirrad men, om det är så får moderator gärna sammankoppla min tråd till en annan som ett inlägg, jag har nyss kommit hem från Göteborg och är jätte nöjd med dagen :) Gick på förmiddagsföreställningarna och det var skoj, hade jätte bra platser dessutom. Tror det är sjunde gången jag är i väg till GHS men första gången det blev en torsdag :)

Jag som redan har tillräckligt mycket grejer till hästen (trodde aldrig jag skulle skriva det :p ) tänkte ju inte köpa några större grejer på mässan.. men det blev både det ena och det andra, men jag gjorde flera bra kap tycker jag!

I skrivande stund har jag inga bilder men ja har förhoppningar om att lyckas sparka igång kameran i morgon.. så den väntar på nåt gott....

Nåväl. Det blev i alla fall

Ett brunt fodrat dressyrträns med engelsk nosgrimma och där nackremmen går utanför på nackstycket, för 100 spänn av märket Heritage. Pannbandet var lite nött men det var mjukt som smör i övrigt!

Resten av shoppingen gjordes i en större (den största?) mycket populär monter som brukar ha mycket billighetsgrejer men som i år hade lyckats få med sig även lite mer märkesgrejer :idea: Ja lyckades där ifrån få med mig
4 stycken schabrak:

Ett marinblått med cavalors logga
En rambo handy pad
Ett beigt RTS schabrak
och ett olivgrönt Waldhausen
Summa: 300 kr!


Och sedan blev det två regntäcken, båda är likadana men i olika färger och märket är HV Polo. Kollade inte så mycket på hur de såg ut i montern, mest på märket bara men de var supersnygga.. :love: ett marinblått/vinrött och ett brunt/beige med STORA loggor på båda sidor. De var dessutom fleecefodrade
Summa: 500 kr för båda!

Hittade även ett jättefint brunt fleecetäcke med beiga detaljer uppe vid nacken typ, med krysssgjordar. Det gav jag 120 kr för. Tog det bara för färgen var så snygg, var som sagt så mycket folk i montern så man orkade inte kolla jäte noga men det var också över förväntan när jag packade upp det här hemma

Och i en annan monter två grå kingsland strumpor för 35 kr st

Sedan blev det stallboken för 49 kr, 3 hästlotter á 20 kr st, senaste numret av Hästfocus för 20 kr och ett annat gratisnummer,
och två böcker "från mina händer till dina?" tror jag den hette av Monty Roberts och någon bok med hoppövningar, summa 168 kr för båda..




Jag är så nöjd med dagen :D
 
Sv: Rapport från Göteborg Horseshow

Härligt att du är nöjd! :bump:

Ska ditt snart och resten av helgen , kommer nog bli en kanon helg!:laugh:
 
Sv: Rapport från Göteborg Horseshow

Rensa din inkorg!! ;) Jag kollade typ alla täckeshögar men såg inga hv för det priset??
 
Sv: Rapport från Göteborg Horseshow

Vart också där igår på dagen, väldigt trevligt.

Men var det någon som förstod vitsen med dom där storkarna som stod och vifta? :confused:
 
Sv: Rapport från Göteborg Horseshow

Jag var oxå där i torsdags, o jag var så besviken!

Jag hade två saker överst på min lista, fleecetäcke med hals (eller ulltäcke m hals) och ett snyggt nätt pullarträns.

Vad jag såg så fanns det bara ett enda fleecetäcke med hals (utom börjes men deras har jag redan) på hela mässan. Det fanns givetvis inte i 125, men jag blev sur o köpte 135:an och förutom att hästen ser ut som värsta riddarhästen o det går ner till knäna så passade det längdmässigt.

Pullarträns fanns ju överallt, men jag måste undra -har hoppryttare inga som helst behov av att ha lite bling eller lite variation? Måste alla pullarträns vara med ljusa kryssömmar över nosband o pannband? :rofl: Det fanns bara sådana och de som var helt släta utan något pynt(möjligtvis vitt foder). Jag kom hem med ett slätt mörkbrunt tillslut iaf, något missnöjd. (Men jag flätar tenntrådsflätor så jag skall nog allt pynta det) Jag hade ju velat ha ett med massa bling på nosbandet!!

Men annars hittade jag ju mina strumpor (28 par), mineral"godis" och en skumrem.

Satt en halvtimme o pratade med försäljaren av activestable oxå! Det var det roligaste med dagen... Önskar jag var miljonär bara :angel:

Var det bara jag som tyckte att det var mindre försäljare iår? Det kändes ytmässigt mindre än förr om åren iaf.
 
Sv: Rapport från Göteborg Horseshow

Jodå , de fanns där i B****es monter! Men de tog slut och fylldes på allt eftersom.. alltså det var inte bara hv polo täcken utan en salig blandning. Men ja hade tur och lyckades ro åt mig två stycken!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp