Rasvalstråd

Goldens är underbara vänliga hundar! De är också arbetande hundar. De kräver mycket motion och träning för att må bra.
På grund av sin popularitet hamnar många hos ägare som inte borde ha hund. Enligt mig. De riskerar då att bli understimulerade och feta, bitas och kissa inne. Likt andra understimulerade hundar. Men det är ju inte rasens fel utan ägarnas.
Man ska verkligen tänka efter innan man skaffar hund. Lära känna sin tilltänkta ras och vara ärlig mot sig själv och uppfödaren. Orkar jag med en motionskrävande hund som älskar geggiga diken och vatten och som vill vara lös och umgås med andra hundar och med familjen...i fjorton femton år framåt? Har jag tid och pengar? Vill jag träna med hunden och är jag en vänlig själ värdig en så godhjärtad hund?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 770
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 588
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 989
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna