Bukefalos 28 år!

Receptfritt mot hosta

pepp

Trådstartare
Ska in till stan kring lunch och måste skaffa nåt för min torra retligt hosta som övergår till slemhosta.

Vad brukar ni köpa? Är bisolvon bra grejer? Fick sova till 06 idag för att hostan satte igång.
 
Ska in till stan kring lunch och måste skaffa nåt för min torra retligt hosta som övergår till slemhosta.

Vad brukar ni köpa? Är bisolvon bra grejer? Fick sova till 06 idag för att hostan satte igång.

Jag brukar köpa Bisolvon. Oftast tabletterna för det är så mycket enklare än en flaska om man är iväg någonstans.
 
Jag brukar sluta med mjölkprodukter när jag har hosta så brukar det lösa sig på 2-3 dagar. Då är det nolltolerans mot mjölk i alla dess former. Prova det :)
 
Ska in till stan kring lunch och måste skaffa nåt för min torra retligt hosta som övergår till slemhosta.

Vad brukar ni köpa? Är bisolvon bra grejer? Fick sova till 06 idag för att hostan satte igång.

Bisolvon har en hygglig effekt på mig men se upp med Theracough (verksamt ämne guaifenesin), jag blir vansinnigt illamående av det :crazy:
 
Bikarbonat i vatten funkar lika bra som dom receptfria som finns men är mycket billigare.

Googla på bikarbonat mot hostan så hittar du hur du ska göra.
 
Bisolvon (tabletterna) är en life saver för mig. Små gulliga huskurer som honungsvatten och ingefära är väl gött och funkar säkert för de som är lite raspiga i halsen men ihållande hosta som väcker en på natten botas bäst med läkemedel. Hostmediciner som ska minska hostan funkar oftast väldigt dåligt och hosta har man ju oftast för att nåt behöver hostas upp. Bisolvon gör att det blir lättare att hosta så att man behöver kämpa mindre för att hosta upp slemmet.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: Magnum
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 940
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp