Red Lotion-liniment

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fnobby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 2 199
F

Fnobby

Är det någon som använt det? Och vad tycker ni om det? Hur starkt är det?

Provade på mig själv, och ja... det tog rätt bra..:eek:

Sv: Red Lotion-liniment

en i mitt stall har sådant.. enl veterinär ska man inte ha det på kotor/leder på hästen utan bara på de stora muskelfälten.. hon har diskhanskar på sig när hon tar på det... SÅ starkt är det :P

Varför inte på lederna?

Jag skulle hellre ha ett starkt liniment på kotorna än muskler.

Det tar bra men det luktar APA, jag brukar ha Racing-linimnetet istället, tar samma men luktar inte stopp-och-väx...

Ju starkare du har på leder och senor ju mer bränner det. Hade en häst som var sönder "bränd" på benen av för starkt liniment. Hans senor på skenbenen var bara sårskorpor och på sommaren blödde de. Använde aldrig liniment på hans ben utan valde andra alternativ. Nu var det här en hopphäst som tränades på 1,30 hinder.

vet ej något om det! men jag har nästan samma fråga som jag hoppas kunna få svar på! jag undrar om blue lotion liniment är bra!? jag ska använda det efter träningar när han har ansträngt sig mkt. tänkte eftersom det först kyler, sedan värmer!!! nån som vet??:confused:

horsepower skrev:
vet ej något om det! men jag har nästan samma fråga som jag hoppas kunna få svar på! jag undrar om blue lotion liniment är bra!? jag ska använda det efter träningar när han har ansträngt sig mkt. tänkte eftersom det först kyler, sedan värmer!!! nån som vet??:confused:

Jag använder det inte själv, men min stallägare anväder det på sin stora hästs ryggmuskler efter att han är arbetad. Det hade med att han inte skulle få så mkt slaggprodukter lät det som, men jag kanske inte fattade rätt. Equa terapeuten tipsade henne om det iaf, så bra måste det ju vara?

ja jag tänkte så jag med, jag tänkte mest ha det på leder mm för att minska risk för svullnad och ev hälta. har blivit tipsad om det av en kompis, men tänkte höra va ni tycker o vet????:( :crazy:

horsepower skrev:
ja jag tänkte så jag med, jag tänkte mest ha det på leder mm för att minska risk för svullnad och ev hälta. har blivit tipsad om det av en kompis, men tänkte höra va ni tycker o vet????:( :crazy:

det lär då knappast skada. använder det, och har aldrig ens handskar när jag applicerar, man känner knappt varken kyla eller värme av det.

ne ok, men du kanske inte känner nån kyla o värme eftersom du förmodligen tvättar händerna efter insmörjningen?:crazy: de kanske tar en stund innan de börjar värka!! tack för svar!! ska testa det iafl, //Martina

horsepower skrev:
ne ok, men du kanske inte känner nån kyla o värme eftersom du förmodligen tvättar händerna efter insmörjningen?:crazy: de kanske tar en stund innan de börjar värka!! tack för svar!! ska testa det iafl, //Martina

Nix - har inte tvättat händerna :D

Fnobby skrev:
Aldrig någonsin??? ;) :rofl: :rofl: :D

haha. nej aldrig nånsin i samband med användandet av blue lotion applikation på hästen nej. så jag vet att det inte direkt kyler eller värmer en nämvärt.

i övrigt... jadu.

Jag måste vara överkänslig på något som är i linimentet, för jag reagerar rejält på blue lotion och nu ju även på red lotion.
Blue lotion använder jag inte efter att ha fått en rejäl reaktion av det en gång.
Men nu har jag fixat plasthandskar:idea:

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 359
Senast: Elise4321
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka