Red ponny igår :)

ii-ssa

Trådstartare
Jag som i vanliga fall har nu under ett år ridit storhäst på lektion på ridskola och inte ridit ponny på över ett år. Blev ganska chockad när jag kom till stallet igår och såg vem jag skulle ha och det var ponnyn pegasus som börjat gå på häst lektioner för att han slänger av allt och alla på ponnylektionerna. För en gångs skull fick jag känna mig stor eftersom Pegasus är c-ponny (Men jag var absolut inte för lång) och jag brukar känna mig liten på stora hästar.. Det var faktiskt den jobbigaste lektionen på hela tiden jag ridit på storhäst. Pegasus i sig är jävligt stark och har stort steg så han kändes ju inte så liten som han är. Men jag är faktiskt nöjd, och vill rida han nästa vecka också.. Har tyvärr inga bilder, men kan tvinga min syrra ta kort nästa vecka om jag får han igen..

Sv: Red ponny igår :)

va kul, jag önskar att jag kunde få rida ponny lite oftare på mina lektioner.. dom är så roliga.. :)

Vad roligt :)

Pnnnysar går med på våra lektioner ibland oxå, en termin hade jag å kompisen nästan bara ponnysar så då blev det lite jobbigt (äger ponny själv så det är skönt att få komma upp på storhäst ibland). Men ponnsarana är det oftast mer att jobba med eftersom att dom jobbar ännu mindre på lektionerna i normala fall än vad storhästarna gör. Så då blir dom oftast lite jobbigare å lite svårare att rida.

aa, de stämmer faktiskt att det är mer att jobba med när man rider ponny eftersom de storahästarna oftare blir rätt ridna och därför är lite lättare att rida..

kul att du tyckte det var roligt o att det bra, skulle ju va kul med bilder, älskar ju att rida ponny, kommer väl aldrig att bli vuxen ;)

Samma för mig här ungefär.

Jag har aldrig ridit en ponny förut, började på 165cm häst. Om man inte räknar att jag skrittat på en islänning när jag var mindre.. :P

Och så en dag står det att jag skall ha den relativt nya d-ponnyn Bess och jag skiner upp! Gissa vad ball det var! Jag blev helt fascinerad över hur nära det var till marken!

Hihi. Det är kul med omväxling ibland!

själv föredrar jag att rida ponny :) de är mycket roligare, och eftersom jag är ganska kort, så känner jag mig så liten på de stora.. Ponyerna är mer lagom, och endå mer att jobba med :) perfekt.. kommer nog aldrig byta över till stor häst :D

Alltid roligt när man känner att man får jobba ordentligt med hästen och att det blir rätt:D

Ska snart sitta upp på "ponny" själv. Ett fullblod på 150cm. Mina hästar ligger båda på 170cm men det ska bli roligt att få utbilda den här hästen :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 661
Senast: Roheryn
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025