Bukefalos 28 år!

Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Toxid

Trådstartare
Hej! Kommer till våren att börja studera till Redovisningsekonom, om jag blir antagen såklart, kommer studera på yrkeshögskola.

Vill gärna höra om era erfarenheter av detta yrket!
Ni som har studerar, vilken utbildning går ni? Är ni nöjda?

Ni som jobbar med yrket, hade ni lätt att få jobb? Bra lön? Schyssta arbetstider? Trivs ni med jobbet? Berätta allt! :-)

Tack på förhand!
 
Sv: Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Jag har inte gått utbildningen själv men jag har en fd arbetskamrat som gick denna och hon fick jobb direkt efter avslutad utbildning på samma ställe som hon gjorde sin praktik! Har inte frågat henne vad hon har för lön men hon arbetar typ 8-17. Hon läste en ky eller om det kanske heter yh nu och det låter som att hon är nöjd med utbildningen!
 
Sv: Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Jag läste ky redovisningsekonom, och även fast jag inte var helt nöjd med utbildningen så är jag väldigt nöjd med jobbet :)

Jag fick jobb ca 6 mån efter examen, på en stor redovisningsbyrå, där har jag varit i drygt 2år nu. Jag har flexibla arbetstider, jag ska sköta det som ligger på mitt ansvar och sett över året så ska jag jobba mina timmar, men det är ingen som bryr sig om hur jag förlägger arbetstiden. Ansöka om semester eller fråga chefen om jag vill gå hem tidigare existerar inte på mitt jobb. Dessutom har vi sommartid, vilket innebär att under ca 5 mån jobbar vi 7tim/dag på heltid.

Lönen är dock inget att skryta med, på mitt jobb ligger ingångslönen på 20 tkr, men är man duktig kan man få en hyfsad löneökning. Vill man ha en bra lön ska man söka sig till ekonomiavdelning på företag, där ligger lönen ofta rejält mycket högre.

Det sämsta med jobbet är tidrapporteringen och debiteringshetsen. Man måste hela tiden hålla koll på klockan för att kunna sätta upp rätt tid på kund, och man ska ha så lite interntid som möjligt.

Det bästa är inflytandet över min tid, och variationen. Jag sitter inte alltid på samma plats och gör samma sak, utan jag är ganska ofta ute hos kunder och jobbar, och jobbet innebär inte bara löpande bokföring utan även bokslut, årsredovisning, deklaration, rådgivning, utredning av differenser, handledning av yngre kollegor, mm.
 
Sv: Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Tack för svar! Det låter ju strålande hittills!
Men menar du att du inte får ta semester?:-o
 
Sv: Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Tvärtom, jag får ta semester när jag vill! Chefen lägger sig inte i det så länge jag sköter mitt jobb :)
 
Sv: Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Tvärtom, jag får ta semester när jag vill! Chefen lägger sig inte i det så länge jag sköter mitt jobb :)

Rackarns vad bekvämt! Har förstått att arbetet är väldigt fritt sålänge man håller sin deadline. Helt i min smak! För jag fråga vilken skola du gick på?:-)
 
Sv: Redovisningsekonom, erfarenheter, utbildning, jobb osv

Jag gick i Eslöv, men om jag förstått det rätt så finns inte utbildningen på heltid där längre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 059
Senast: BernT
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 250
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp